فعالان باید به تعهدات خود در حفظ و تداوم اردوهای راهنما عمل کنند


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815131

رئیس جمهور راهیان نور را مصداق بارز جهاد تبیینی برشمرد و گفت: همه دستگاه های مسئول و اجرایی باید به وظیفه الهی، انقلابی و قانونی خود برای حفظ و ادامه حیات مکتب انسان ساز و تحول آفرین راهیان نور عمل کنند. سبک.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی شنبه شب (21 اسفندماه) در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاستگذاری راهیان نور، روند جهانی را مصداق بارز جهاد عنوان کرد و گفت: در این فرصت ارزشمند جهاد، راویان و مبلغان. باید اهداف والای شهدا و درسهای عینی ایشان را برای نسل جوان امروز تشریح کند.

رئیس جمهور خطاب به تمامی دستگاه های مسئول و اجرایی تاکید کرد: همه باید به وظیفه الهی، انقلابی و قانونی خود برای حفظ و افزایش عمر مکتب انسان ساز و تحول آفرین راهیان نور عمل کنند.

رئیس جمهور ایمان قوی مردم را مهمترین عامل ایجاد صلابت و اقتدار ملی دانست و گفت: حرکت عظیم راهنمایان نور موجب تقویت، تقویت و ارتقای ایمان قوی مردم و اقتدار و اقتدار ملی می شود. حضور مردم در سرزمین های نور و معرفت به فرهنگ پاسداری، ایمان مردم به نظام و اثربخشی الگوی مدیریت میدان نبرد رو به رشد است و هر چه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می یابد. کشور در حال افزایش است.

وی اردوهای راهیان نور را سرمایه ای اجتماعی برشمرد که با درایت مقام معظم رهبری ایجاد شده و امروز باعث ارتقای اعتبار کشور شده است، خاطرنشان کرد: جمعیت عظیم راهیان نور که هر ساله در حال افزایش است، برای کشور دارای اقتدار و اقتدار شده است. .

رئیسی با بیان اینکه این حرکت عظیم فرهنگی با رهبری و حمایت مقام معظم رهبری به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است، گفت: همانطور که امام حسین (ع) با نیت و عمل مبارک خود به انوار الهی منور شد و کشتی. نجات یافت.» شهدای دفاع مقدس، هم خود و هم با پیروی از معارف کربلا و پیروی از ولی فقیه وقت، نورانی شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بصیرت شهدای دفاع مقدس همچون بصیرت شهدای کربلا ماندگار است، افزود: اثر دگرگون کننده و انسان ساز عاشورا در جوانان این مرز و بوم ظاهر شده است. عقب نشینی می کنند و حقانیت ملت ایران آشکارتر می شود.

رئیسی گفت: درست است که فضای رسانه ای در جهان در دست امپراتوری رسانه ای غرب است، اما کیفیت حقیقت و نور این است که جای خود را در تاریکی باز می کند و خداوند دل ها را به سوی حق می گرداند. پس نباید از ترویج راه نورانی شهدا ناامید شد.

رئیس جمهور گفت: امروز هم منابع طبیعی و هم ثروت خدادادی ملت ها توسط نظام سلطه به یغما می رود و هم ذهن جوانان و نیروهای موثر ملت ها به یغما می رود. بدانیم در این عرصه ها چه گذشت، تبدیل به جریانات انقلاب شد و سرمایه نظام راه پیشرفت و قدرت را طی کرد.

رئیسی راه اندازی موزه های دفاع مقدس در استان های مختلف کشور را اقدام ارزشمند دیگری برای حفظ یاد و خاطره دفاع مقدس و آشنایی آن با نسل های آینده دانست و گفت: گرچه در حوزه دفاع مقدس فرهنگ سازی شده است، اما هنوز جای بسیاری از فعالیت ها و تولیدات فرهنگی و هنری وجود دارد که باید محقق شوند.

رئیسی با اشاره به اقدامات دولت مردمی برای مدیریت اپیدمی تاج و کاهش قربانیان این بیماری گفت: سعی کنید از جان این نمازگزاران در برابر بیماری های قلبی محافظت کنید.

در پایان این مراسم از سوی سردار کارگر فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، نشان و لباس خادم راهیان نور و تصویر یادمان شهدای شلمچه به پاس توجه رئیس جمهور به برگزاری هر چه بهتر اردوها به وی اهدا شد. .

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس ستاد راهیان نور وزارت امور سیاسی و نمایندگان ستاد مرکزی راهیان نور، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران پلیسکی پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هلال احمر، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان صدا و سیما گزارشی از نحوه اجرای کادر سازمانی متبوع خود به شورای سیاسی راهیان نور ارائه کردند. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید