معادن قزوین مرزهای قانونی را درنوردیده است/ معدنچیان به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی کنند

وی افزود: فشارها، رانت ها و ارتباطاتی که از سوی صاحبان معادن صورت گرفته، مانع از موثر بودن گزارش و بنابراین گزارش شورای معدن شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: تحقیقات و آمار نشان می دهد که معادن بزرگ به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم عمل نمی کنند. ممکن است متوجه شویم تعهداتی که در قبال آسفالت معابر و یا قوانین تناژ و باسکول داشته اند را رعایت نمی کنند و از طرفی عمدتاً فاصله ای را که باید از روستاها و مکان داشته باشند رعایت نمی کنند. جایی که مردم زندگی می کنند

محمد بیگی گفت: محیط زیست آبق تنها مختص قزوین نیست، بلکه دشتی استراتژیک برای غذا و آب و هوای پاک برای پایتخت و استان های همجوار، محل قاچاق 33 میلیون نفر است.

معادن سلامت دهقانان را به خطر می اندازد

وی گفت: در جلسه ای که در مجلس داشتم به این موضوع هم اشاره کردم که اگر غبار آبیک و منجیل متوقف نشود به زودی چشم تهرانی ها از غبار قزوین کور خواهد شد.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اذعان داشت: متاسفانه آمارها نشان می دهد که شیوع برخی بیماری های جدی و مزمن به دلیل مشکلات آلودگی های چند جانبه و چند جانبه ناشی از آب، هوا و خاک رو به افزایش است و این مسئولیت ما را دو چندان می کند.

محمد بیعی گفت: انتظار داریم با توجه به دستور دادستانی که دلسوزانه و قاطعانه موضوع را رصد می کند، در تهیه گزارش ها دقت شود تا گزارشات کاملتر و جامع تری از وضعیت معادن استان های مسئولین ارائه شود. قابل ارائه است.”

وی ادامه داد: زمانی که از معدن حوالی روستای کزلک آبیک بازدید کردیم، مجاورت و اطراف معدن این روستا به وضوح نمایان بود و چیزی نمی توان گفت که قانون زیر پا گذاشته شده است، بنابراین باید محدودیت ایجاد کرد و نیروی انسانی حقوق باید پرداخت شود.»

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: متاسفانه اکنون موضوع معادن به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است. چرا یک معدنچی باید از دهقان شکایت کند که خودش خلاف قانون عمل کرده و به زندگی خصوصی دهقانان، سلامت، اشتغال و دام و طیور آنها تعرض کرده است؟!

نمایندگان به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم عمل نمی کنند

محمد بیگی با بیان اینکه وجود معادن مانع رشد دام و طیور می شود، آمدند و انتظار داشتند که با وجود همه تخلفات، دادستان به قول خود عمل کند و حق مردم را سلب کند.

وی افزود: ما منکر حقوق معادن نیستیم چرا که معادن بخشی از تولید ملی است و برای کشور ارزش دارد اما باید در قبال سودی که به دست می آورند مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک افزود: برای بررسی بیشتر این موضوع باید از کارشناسان خبره استفاده کرد چرا که آبیک پایتخت اکولوژیکی استان قزوین محسوب می شود.

محمد بیگی اذعان داشت: حتما این موارد را با استاندار و مسئولان استانی در میان خواهم گذاشت و از حقوق بشر عقب نشینی نمی کنم.

وی در پایان گفت: این موضوع تنها در مورد معدن کازلک نیست، بلکه در مورد سیمان آبیک، نیروگاه، معدن پیغمبر کوه و سایر معادن نیز مطرح است. از کارگروه شورای معدن خواهشمندم به طور منظم و مشخص به استاندار گزارش دهند تا در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید