سهروردی سالکی است که مرزهای فلسفی را درنوردیده است


ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885221

رئیس جمهور گفت: حکیم سهرودی سالکی است که فراتر از مرزهای ظواهر مکاتب فلسفی و عرفانی، مهم ترین حقایق اسلامی و انسانی را به مدد آیات و روایات قرآنی و با ذوقی بی نظیر در می آمیزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس جمهور پس از جشن شیخ اشرک (سهروردی) پیامی ایراد کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

تلاش علمای اسلام در ایران بر این است که انسان گرفتار در ظلمت توویت را به راهی برگردانند که خانه اصلی او عالم نور و الهام جاودانه و جاودانه خداوند تبارک و تعالی است.

«الله نور السموات و الارض» چنان مجاهدت پر برکتی است که برخاسته از علم مبتنی بر سنت الهی و مبانی فلسفی و سیره عرفانی است که اندیشمند بزرگی چون شیخ شهاب الدین سهروردی را در دامن خود می پروراند و چون خورشیدی تابان طلوع می کند و هدایت می کند. جویندگان حقیقت به سوی نور ، راهنماها

حکیم سهروردی سالکی است که فراتر از مرزهای ظواهر مکاتب فلسفی و عرفانی، مهم ترین حقایق اسلامی و انسانی را به مدد آیات و روایات قرآنی و با ذوقی بی نظیر در می آمیزد.

بی شک از آثار برجسته این اندیشمند بزرگ ایرانی در زمینه های فلسفه، کلام و داستان های عرفانی باید به تألیفات و تألیفات وی اشاره کرد که نقش سازنده و ماندگاری در عرصه ادبیات عرفانی برای حفظ و گسترش زبان شریف فارسی دارد. .

توجه به جایگاه علمی اندیشمندانی چون شیخ اشراک در عصر سردرگمی امروزی یک ضرورت و فرصت بزرگ است. در پس این گمگشتگی، جستجوی ساحل امن معنویت است. تلاش ما این است که با کمک حوزه های فرهنگی و ظرفیت های هنری آثار آنها را بشناسیم و بازنشر کنیم.

ضمن تشکر از دست اندرکاران این همایش مهم به ویژه اندیشمندان و پژوهشگران و مردم عزیز زنجان، سربلندی و سربلندی ایران اسلامی و توفیق اهالی قلم و اندیشه را از خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید