اگر معادن به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند، برای توسعه بافق نیازی به بودجه ملی نداریم


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843461

صباغیان گفت: اگر معادن به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند، برای توسعه شهرستان بافق نیازی به بودجه ملی نداریم.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم باف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه های جدید سنگ آهن مرکزی باف که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: راهبردی استان یزد و کشور در بحث صنعت معدن باید حمایت و تقویت شود.

وی افزود: این شهرستان با وجود فرصت های اقتصادی مختلف در بافق، دارای کمبودهایی در زیرساخت های بهداشتی و درمانی است که اعتراض شهروندان بافقی را برانگیخته است.

نماینده مردم شش شهرستان استان یزد در مجلس گفت: شهرستان بافق ظرفیت ساخت فرودگاه را دارد و ایجاد فرودگاه متناسب با ظرفیت این شهرستان نقش مهمی در افزایش و تقویت زیرساخت های موجود خواهد داشت.

صباغیان خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرستان بافق نیازی به بودجه ملی و کمک های دولتی نداریم چرا که برای توسعه این شهرستان تنها انجام مسئولیت های اجتماعی معادن کافی است.

وی بیان کرد: انتصاب مدیر بومی صندوق بیمه سرمایه گذاری و معدن بافق زمینه را برای استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت های موجود فراهم می کند.

صباگیان تاکید کرد: معادن باف نیز برای تامین اعتبار لازم برای پروژه انتقال آب استان یزد باید در بحث مشارکت داشته باشند و قطعا حداکثر سازی ظرفیت معدنی استان در این عامل مهم توسعه کلی استان یزد است.

وی افزود: سیاست کلان کشور ورود معادن به بورس است اما ما می خواهیم بازگشت 50 درصد سود آن به شهرستان به زبان کردی در بافق هزینه شود تا به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید