تشدید نظارت بر بازار از سوی مدیران استانی قزوین

محمدمهدی علایی در این جلسه با اشاره به وضعیت بازار گفت: متاسفانه در نظارت بر بازار هیچ پیگیری جدی از سوی مسئولان وجود ندارد و هر سازمانی مسئولیت خود را بر دوش دیگران می اندازد.

وی افزود: در حوزه نان باید با جدیت حرفی پیدا کنیم تا با کمبود نان مواجه نشویم. به صرف اینکه در تهران کار انجام نمی شود نان مردم معطل نشود.

استاندار قزوین گفت: در تخصیص سهمیه نان شاهد تخلفاتی بوده ایم که یک نانوا 300 میلیون سهم 15 درصدی آرد دریافت کرده است و این تخلفات را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و با جدیت برخورد خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: باید نظارت جدی بر سهمیه آرد صورت گیرد که جهاد کشاورزی و اداره غله و فرمانداران در این امر مکلف هستند و هیچ قصوری را از هیچکس نمی پذیریم.

دلیلی ندارد که در زمینه آرد و نان رانت به کسی واگذار شود

وی ابراز کرد: ما در زمینه آرد و نان نمی خواهیم به کسی رانت بدهیم و در این زمینه به هیچکس شوخی و تعارف نمی کنیم. لازم نیست یک نانوا میلیاردر باشد و نانوا دیگری حتی در پرداخت اجاره خانه خود مشکل دارد.

علایی اذعان داشت: طبق بررسی و رصدی که داشتیم بیشترین تخلفات در حوزه آرد روستا رخ می دهد و همه اهالی روستا برای نظارت بر توزیع این کالای اساسی مراجعه کنند.

استاندار قزوین تاکید کرد: این روزها شاهد تحرکات برخی نانوایان هستیم; اگر کسی در زمینه آرد و نان بخواهد ما را تهدید کند هشدار می دهیم. این یک مسئله امنیتی خواهد بود و ما به مسائل امنیتی رسیدگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر نانوایان استان صادقانه کار می کنند، گفت: باید با نانوایان متخلف برخورد قاطع شود تا سهمیه آرد آنها کاهش یابد و واحد تولیدی تعطیل شود و همچنین نانوایان متخلف سهمیه شوند. برای آرد، پرونده تحصیل مال غیر قانونی تشکیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید