نظارت بر بازار کالاهای مصرفی در شب عید تشدید می شود


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812044

معاون بازرسی‌های ویژه و تعزیرات سازمان دفاع گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط و تلاش جدی بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قیمت‌ها در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کسری سهرابلو معاون مدیرکل بازرسی ویژه و تعزیرات سازمان حمایت گفت: در دی ماه امسال برای 20 هزار پرونده واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی به دلیل تخلفات صنفی پرونده کیفری تشکیل شد. به منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و لزوم مقابله با اغتشاشات اقتصادی، بازرسی های مستمر توسط تیم های بازرسی و نظارت در ادارات منطقه صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

وی افزود: بازرسی های انجام شده در دی ماه امسال منجر به تشکیل 20 هزار و 575 پرونده متخلف از واحدها و ارسال آنها به شعب تعزیرات حکومتی شد.

این کارمند؛ هدف از اجرای این طرح های نظارتی بررسی قیمت کالاها در زنجیره تامین و توزیع، جلوگیری از نگهداری کالاها و اقلام اساسی و نظارت بر عملکرد فعالان اقتصادی در بازار است و گفت: دوره نشان می دهد که اکثر بازرسی ها کالاهای اساسی و استراتژیک شامل محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ، لبنیات، شکر، روغن نباتی است و پرونده متخلفان پس از بررسی بیشتر جهت محاکمه در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

وی همچنین از تقویت و تسریع نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: با تعامل و همکاری خوب دستگاه های مرتبط و تلاش جدی بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، پیش بینی های لازم برای تقویت نظارت ها انجام شد. و جلوگیری از افزایش غیرقانونی و بی رویه قیمت ها در بازار انجام شد و متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح نظارتی ویژه ای با محوریت معرفی قیمت تولید کننده و نظارت بر بازار کالاهای مصرفی در این دو کشور ایجاد شد. موارد تدوین و ارسال در صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام شده است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید