تشدید رنگ و بوی عید در بازار کاشمر پس از دو سال / بازرسی بازار


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813260

شجاعی گفت: بازار پس از دو سال رنگ و بوی عید و سال نو را به خود گرفته است و با بازدیدهایی که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر انجام می شود به دنبال ثبات و آرامش در بازار هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شجاعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: تمامی حوزه های محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف برای یکپارچه سازی است. در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی کاشمر دبیرخانه آرد و نان شورای شهر را در اختیار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه جلسه کاری کارگروه امنیت غذایی و نارضایتی از نانوایی ها به ویژه در سنگک، نانوایی های این شهر در حال افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین تصریح کرد: 168 نانوایی در شهرستان کاشمر داریم که 19 نانوایی سنگک است که از این تعداد 11 نانوایی سنگک آرد یارانه ای، 6 نانوایی نیمه یارانه ای و 2 آرد آزاد دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نانوایی های سنگک کاشمر باید 450 گرم نان با آرد یارانه ای به قیمت 1500 تن و آرد نیمه یارانه ای 2000 تن در اختیار مشتری و مصرف کننده قرار دهند، اذعان داشت: اگر 7 تا 10 گرم کنجد اضافه شود. به نان، می توانند 500 تومان دیگر دریافت کنند.

شجاعی با بیان اینکه از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف سامانه های 124 و 114 را گزارش کنند و از همین سامانه پاسخ خواهیم گرفت، افزود: کیفیت نان کابوس وار در استان مثال زدنی است و اکثر نانوایان ما از کسبه امین هستند. اما در صورت محدود بودن با این موارد مطابق قوانین موجود رفتار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا همه نانوایی ها به قوانین واقف هستند و در صورت تخلف در مرحله اول از سهمیه آرد کسر می شود و در صورت تکرار به نانوایی می رویم، اذعان داشت: با هم دوست شده ایم اما اگر آنها را دوست داشته باشند. قصد سوء استفاده از آنها را داشته باشند، با آنها مقابله خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: خرید و فروش آرد در نانوایی ها و حتی جابجایی آن بین نانوایی ها ممنوع است و در صورت مشاهده در صورت نیاز با متخلف نانوایی برخورد می شود. نیاز به سیلو برای ذخیره گندم وجود دارد و کار در حال انجام است، اما با توجه به شرایط بودجه دولت، قطعا زمان زیادی خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه اگر ساخت سیلوی ذخیره سازی با بودجه دولتی سخت است اما بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده و پیگیری های لازم انجام شده است، تصریح کرد: ذخیره سازی گندم در شهرستان ایمن است. ذخیره سازی و نه ما در مورد آن نگران نیستیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه در بازرسی های انجام شده از بازار کاشمر 13 مورد تخلف ثبت و به تعزیرات ارجاع شد و باید بدانیم که پرونده در آخرین مرحله است، گفت: معرفی قیمت کالاها یکی از نیازهای امروز جامعه است. . تذکرات لازم را برای رعایت این مورد داده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: پس از دو سال بازار رنگ و بوی عید و سال نو را به خود گرفته است و با بازدیدهایی که در دو شیفت صبح و بعد از ظهر انجام می شود به دنبال ثبات و آرامش در بازار هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید