چالش جدید گلزکاران جویباری/ نظارت بر بازار شب عید تشدید می شود.


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814938

در گفت و گو با مدیر جهاد کشاورزی جویبار عنوان شد؛

گلمرضا ساعدی گفت: کشاورزان گلزا جویبار با مشکل عدم اجرای کامل زهکشی مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا سعیدی در گفت و گو با بلاغ با بیان اینکه حداقل 750 هکتار زمین سبز در رودخانه زیر کشت گلزا وجود دارد، اظهار کرد: سوادکوه و سیمرغ به دریا و در مسیر جویبار کشاورزان گلزا جویبار نیز با مشکل ناقص بودن مواجه هستند. زهکشی که به حدود 250 هکتار از فضای سبز جویبار خسارت وارد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی جویبار با تاکید بر اینکه این گونه مشکلات امسال 30 تا 70 درصد به بخش کشت پاییزه جویبار خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف در حال حاضر 450 هکتار فضای سبز زیر کشت قابل قبولی در شهرستان وجود دارد که انتظار می رود در اواخر اردیبهشت و اوایل ژوئن حداقل 2.5 تن دانه روغنی در هکتار برداشت شود.
وی افزود جویبار برای سه سال متوالی در برداشت دانه های روغنی با برداشت 6 تن در هکتار مقام اول را کسب کرد که این امر مستلزم همکاری با شرکت های مبتنی بر دانش و رویکرد بسیار قوی است.
سعیدی گفت: در بحث قیمت ها بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای سال برداشت امسال قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی 18 هزار جلد اعلام شد که حتی کشاورزان گلزا کار هم می توانند در بازار آزاد بفروشند و نگران شدند. در مورد شرکتی که محصولات آنها را خریداری می کند. یا کارخانه ندارند.
وی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و بحث تنظیم بازار شب در تعطیلات عید گفت: در مجموعه شهرستان با هماهنگی ادارات صمت و فرمانداری و همچنین سپاه ناحیه و تعزیرات حکومتی جلسات هفتگی برگزار می شود. در سطح شهرستان وضعیت خوبی داریم و تولید مرغ گرم یا زنده در شهرستان و توزیع آن از طریق کشتارگاه ها و مراکز خرید به خوبی انجام شده و پیش بینی می شود با کمبود گوشت مرغ مواجه نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید