نظارت بر بازار در استان اردبیل تشدید می‌شود


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی رحیمی‌آذر گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های ذیصلاح، افزایش سطح بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به‌طور مداوم درحال بازرسی از بازار بوده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصا کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی مطابق با موازین برخورد قانونی می‌کند.

وی با اشاره به برنامه تحول سازمانی و تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی بیان کرد: تعزیرات حکومتی استان در طول سال طرح‌های زیادی را در قالب گشت‌های سیار و مشترک اجرا می‌کند که طرح نوروزی ، طرح مقابله با احتکار و گرانفروشی خودرو ، طرح محرم ، طرح مبارزه با تورم ، طرح بازرسی از نانوایان ، طرح رمضان ، طرح مشاورین املاک و طرح مدارس از جمله آنها است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار، افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در محل بازرسی واحدهای صنفی حکم تعزیراتی مقتضی صادر می‌شود.

رحیمی‌آذر افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری از پنج هزار و ۸۴۳ فقره پرونده وارده به تعزیرات حکومتی استان اردبیل به پنج هزار و ۵۱۱ فقره پرونده تخلفاتی رسیدگی شد.

وی گفت: این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات ، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان در شعبات مختلف این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام آنها صادر شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد پرونده چهار هزار و ۶۳۴ فقره مربوط به حوزه کالا و خدمات ، ۷۴۹ فقره در رابطه با قاچاق کالا و ارز و ۴۶۰ فقره نیز مربوط به بخش بهداشت و درمان بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: متخلفان در مجموع به پرداخت ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۹۳ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند که از این میزان تاکنون ۱۸۳ میلیارد ریال وصول شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

رحیمی‌آذر ۱۲ فقره پرونده عدم اعلام موجودی به ارزش ۶ میلیارد ریال ، هزار و ۱۸ فقره پرونده کم‌فروشی به ارزش ۶ میلیون ریال ، هزار و ۲۵۳ فقره پرونده گرانفروشی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال ، ۳۷۰ فقره پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه توزیع به ارزش ۵۲ میلیارد ریال ، ۲۹۱ فقره پرونده تقلب به ارزش ۲۱ میلیارد ریال و ۵۹ فقره پرونده تخلف در خرید و فروش کالا برخلاف ضوابط دولت به ارزش یک میلیارد ریال را از جمله مهم‌ترین پرونده‌های مورد رسیدگی در تعزیرات حکومتی استان اردبیل در این مدت عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال همچنین ۳۶۸ واحد متخلف به نصب پارچه محکوم و ۶۷ واحد متخلف در نقاط مختلف استان اردبیل تعطیل و پلمب شدند.

 

۲۶ فقره پرونده ارزی در تعزیرات حکومتی استان اردبیل تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۲۶ فقره پرونده ارزی در تعزیرات حکومتی این استان تشکیل شد.

رحیمی‌آذر ارزش ۲۶ فقره پرونده ارزی متشکله در استان را ۵۱۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال و ۱۸ هزار و ۸۷۳ ریال ذکر کرد.

وی افزود: با رسیدگی به پرونده‌های ارزی متخلفین به اعاده عین ارز به شبکه بانکی و تعلیق کارت بازرگانی محکوم شدند.

وی اظهار کرد: همچنین در ۶ ماهه اول امسال ۴۴ فقره پرونده مهم ملی به ارزش هزار و ۹۰۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۷۶ ریال در تعزیرات حکومتی استان اردبیل تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: با رسیدگی به این تعداد پرونده‌های مهم ملی متخلفین به پرداخت مبلغ هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۷۵ ریال جزای نقدی در حق دولت شدند.

 

بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان اردبیل انجام شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از انجام ۶ هزار و ۹۲۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در ۶ ماهه اول امسال در این استان خبر داد.

رحیمی‌آذر گفت: از این تعداد برای یک‌ هزار و ۷۰۱ واحد صنفی پرونده تخلفاتی تشکیل و پس از ارجاع، در شعبات مختلف مورد رسیدگی و متخلفین به پرداخت جریمه محکوم شدند.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان اردبیل کاهش یافته و به هشت روز رسیده است، افزود: واحدهای صنفی متخلف در مجموع بیش از ۵۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید