تشکیل دو شورای عالی «فناوری» و «پژوهش» در وزارت بهداشت


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814270

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تشکیل دو شورای عالی «پژوهش» و «فناوری» در وزارت بهداشت با تمرکز بر تمامی تحقیقات در حوزه پزشکی و معرفی فناوری در زندگی خبر داد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر یونس پناهی امروز چهارشنبه 18 اسفندماه در چهارمین اجلاس مدیران صنعت روابط پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که میزبان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود، گفت: نسل دوم را پشت سر گذاشتیم و وارد نسل سوم دانشگاه ها شدیم.

وی افزود: دانشگاه های ما در کنار اقتدار علم باید بتوانند نیازهای جامعه را در حوزه سلامت در فناوری برآورده کنند و با شاخص های مطلوب به سمت تولید ثروت ملی حرکت کنند.

پناهی با اشاره به رتبه ایران در شاخص های نوآوری گفت: متاسفانه با وجود رتبه خوب در تولید علم و استناد، در شاخص جهانی نوآوری در 132 کشور رتبه 60 را داریم و باید بتوانیم رتبه نوآوری خود را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به آخرین مصوبات شورای معاونین وزارت بهداشت، گفت: یکی از مصوبات شورای معاونان تغییر سیاست های فناوری است که بر اساس این تصمیم تحقیقات مبتنی بر نیاز است.

معاون علمی و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: باید کارخانه ها و علوم پزشکی را به مراکز تولید دانش در حوزه سلامت تبدیل کنیم. در واقع همه رشته‌های علوم پزشکی با توجه به مهارت‌های خود می‌توانند در تولید علم و مرجعیت علمی و در تولید ثروت علم و فناوری مشارکت داشته باشند.

وی پایان نامه ها را یکی از فرصت های خوب موجود در دانشگاه های پژوهشی دانست و افزود: تمامی حوزه های علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید مصرف گرا باشد و پژوهش های آنها خریدار داشته باشد.

پناهی افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی باید به صنایع نگاه کنند و صنایع دانش ما را بخرند. سیاستمداران فناوری در دانشگاه ها باید مرتبط با صنعت باشند و بتوانند از طریق تولید و ترجمه دانش با صنعت به زبان صنعت ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/
مکان: مهر

دیدگاهتان را بنویسید