تشییع پیکر مطهر 14 شهید هوشنام در ایام فاطمیه در مازندران


زمان: 00:05
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917539

عبدالله ملکی با اعلام اینکه استان مازندران در ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر 14 شهید گمنام سال های دفاع مقدس بود، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه ستاد تدفین و تدفین شهدای گمنام استان که با حضور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر این پیکر را تشریح کرد. روح الله سلاگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و حضور در ویدئو کنفرانس فرمانداران شهرستان های استان 14 شهید گمنام استان مازندران در ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر شهدای گمنام که اخیرا تفحص شده اند.


وی با اشاره به اعلام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان روز ملی شهدای گمنام، افزود: پیکر مطهر 14 شهید گمنام در ده شهرستان استان تشییع می شود.


مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این تدفین همزمان با تشییع سراسری 300 شهید گمنام برگزار می شود، افزود: پیکر مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل وارد استان می شود. دفن


وی از ورود پیکر یکی از این شهدای گمنام به استان در روز سه شنبه یکم آذرماه خبر داد و گفت: پیکر این شهید گمنام عصر روز سه شنبه در یادمان شهدای دانشگاه مازندران واقع در بابلسر حاضر می شود.


این مسئول با بیان اینکه پیکر 13 شهید گمنام دیگر نیز روز پنجشنبه 10 آذرماه از جاده فیروزکوه وارد استان می شود، گفت: پیکر مطهر شهدا به فرهنگسرای مرج الشهدا و موزه دفاع مقدس استان منتقل می شود. و مسئولیت اجرای برنامه ها بر عهده سپاه کربلا خواهد بود.


وی ده شهرستان نکا، ساری، قائم شهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر را میزبان شهدای گمنام اعلام کرد و گفت: همچنین پیکر مطهر شهدای گمنام در قالب دو کاروان هفت شهید در شهرستان های شرق و غرب استان پذیرای مردم 12 شهرستان دیگر خواهد بود.


ملکی زمان برگزاری مراسم متمرکز تشییع پیکر چهارده شهید گمنام را روز دوشنبه ۱۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی امام خمینی (ره) ساری اعلام کرد و افزود: همچنین مراسم تشییع متمرکز مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سه شنبه 15 دی ماه ساعت 9:30 از میدان شهدا به سمت میدان شهید قاسمی شهر سوری برگزار می شود.


این مسئول با بیان اینکه پس از تشییع متمرکز در استان، پیکر مطهر چهار شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) از چهار نقطه شهرستان ساری تشییع می شود. ، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشر، چالوس و رامسر منتقل می شوند.


وی از برگزاری مراسم وداع با این شهرستان در روز سه شنبه 15 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در 9 شهر میزبان خبر داد و ادامه داد: همچنین مراسم تدفین پیکرهای مطهر شهدا روز چهارشنبه 15 آذرماه در شهرستان ها برگزار می شود. 7 ساعت 9:30


ملکی با اشاره به محل تدفین شهدای گمنام گفت: پیکر یک شهید گمنام در شهر شهید سلیمانی نکا، شهید گمنام در مجتمع فرهنگی روستای سمسکنده ساری، شهید گمنام در بوستان ولایت. ساری شهید گمنام صدا و سیمای مرکز استان شهید گمنام در مجتمع فرهنگی رودپی (توکدر) ساری شهید گمنام حوزه علمیه قائم شهر شهید گمنام منطقه گتاب بابل شهید گمنام بابلکنار شهید گمنام در دانشگاه بنت الهادی آمل، شهید گمنام در پایگاه دریایی بابلسر، شهید گمنام در دانشکده فنی و حرفه ای محمود آباد، شهید گمنام در منطقه نمک چالوس، شهید گمنام در مرکز آموزش عالی شهید مطهری تشییع و به خاک سپرده می شوند. شهید گمنام مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر.


وی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام شاهد رزمایش بزرگ فرهنگی در سطح استان خواهیم بود، حضور معنوی و نورانی شهدای گمنام را خنثی کردن توطئه ها و توطئه های دشمنان و معاندان نظام دانست و از مسئولین این مراسم را هر چه باشکوه برگزار کنند شهدای گمنام باید توجه ویژه داشته باشند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید