تصاویر افشاگری جدید درباره رضا ضراب دوست بابک زنجانی در آمریکا

تصاویر  افشاگری جدید درباره رضا ضراب دوست بابک زنجانی در آمریکا

روز جدید : رضا ضراب کار قبلی خود را این بار از طریق تجارت اسب با نام جعلی ادامه می دهد. سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده هنوز اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری جاری وی منتشر نکرده اند، اما می گویند تحقیقات محرمانه ای در حال انجام است.

روزنامه ترکیه ای ینی استقلال در گزارشی به تازگی فاش کرده است که رضا ضراب، تاجر ایرانی که در آمریکا به اتهام پولشویی به ۱۳۰ سال زندان محکوم شده است، بیرون از زندان زندگی می کند و زندگی تجملی دارد.

این روزنامه با افشای محل اختفای رضا ضراب در ایالات متحده می‌گوید: «او در میامی زندگی می‌کند و به تجارت اسب می‌پردازد و در خارج از زندان به زندگی خود ادامه می‌دهد.

او سال ها طلا را در ایران از طریق شرکت های تقلبی معامله می کرد. او از طریق بانک هالک ترکیه پولشویی می کرد و در فروش نفت و گاز ایران با این کشور همکاری می کرد.

بر اساس تحقیقات پیش‌نویس گزارشی درباره فساد و جنایات سازمان‌یافته و روزنامه میامی هرالد، روابط کثیف ضراب با ترکیه قطع نشده است.

بررسی ها نشان می دهد که نقل و انتقالات مالی مشکوک وی از طریق بانک های ترکیه ادامه دارد.

جنی استگل نوشت: “او این بار کار قبلی خود را از طریق تجارت اسب با نام جعلی ادامه می دهد. آژانس های ایالات متحده هیچ اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری فعلی او به اشتراک نگذاشته اند، اما می گویند تحقیقات مخفیانه ای در حال انجام است.”

ضراب اکنون در خانه ای 3.6 میلیون دلاری در میامی در یک آسمان خراش مجلل زندگی می کند.

اما وکیل ضراب اتهامات جدید موکلش را نپذیرفت و گفت که با دادستان منهتن به توافق رسیده است.

امیر فتح رازی، شریک ضراب در ترکیه، بلافاصله پس از توافق با دادستان آمریکا، شرکت جدیدی را تأسیس کرد.

او با شخص دیگری که به پولشویی معروف است همکاری می کند.

این روزنامه مدعی شده است که فتح رازی چند شرکت نیز در ایران دارد. شرکت املاک تازه تاسیس او در ترکیه فعالیت می کند، اما هیچ وب سایت یا حضور سایبری ندارد.

تحقیقات نشان می دهد که ضراب در مکالمات خود از نام مستعار «ریچارد فراری» در واتس اپ استفاده می کند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مبالغ هنگفتی (در یک مورد تنها 78000 دلار) در سال 2020 از ترکیه به ایالات متحده ارسال شده است.تصاویر  افتتاح خانه رضا ضراب دوست بابک زنجانی در آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید