تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان، تصفیه‌خانه آب دیواندره با هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریال به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.


به‌گزارش خبرگزاری موج کردستان، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف تأمین آب بلندمدتو  پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب این شهر با ظرفیت تصفیه آب به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آغاز و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف ۳۵ میلیارد تومان هزینه، تنها ۶۷ درصد پیشرفت داشت، اما به‌دلیل عملکرد نامناسب پیمانکار، وی خلع ید و عملیات اجرایی متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با سفر وزیر نیرو در دی ماه ۱۴۰۰ به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با بکارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریور امسال این پروژه به پایان برسد.

فرهاد افزود: با توجه به نیاز آبی شهر دیواندره، راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در مردادماه جاری، تصفیه‌خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

وی با اشاره به هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، ۱۷۰ لیتر برای شهر دیواندره و مابقی برای ۷۲ روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در ادامه این پروژه، سیستم ازن‌زنی هم برای تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره با هدف ارتقای کیفیت آب شرب با هزینه ۷.۵ میلیارد تومان تهیه و نصب شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان، این پروژه به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با اجرای این پروژه، جمعیت ۵۱ هزار نفری شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو از آب شرب سالم و بهداشتی  پایدار بهره‌مند شدند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید