تصمیمات کارکنان نیروگاه خلیج فارس بلافاصله بررسی می شود

ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796183

یزدان با بیان اینکه با دستور مستقیم عبدالمکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بندرعباس آمده است، گفت: مشکلات کارکنان نیروگاه خلیج فارس به سرعت رصد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; کوروش یزدان مدیرکل روابط کار و غرامت وزارت تعاون به معترضان شرکت مدیریت برق خلیج فارس گفت: سمینار را دنبال کنید.

یزدان افزود: ضریب حقوق کارگر و جدول حقوق باید بر اساس حقوق در کارگاه بدون تغییر تنظیم شود. یعنی ضریب جدولی که مبنای حقوق و دستمزد نیروی رسمی یا متفاوت از کارگاه اصلی می باشد، برای کارکنان شرکت های پیمانکاری بر اساس ضریب یکسان ریال و جدول باید اعمال شود. تبصره و صراحت ماده 4 دستورالعمل 429 و باید رعایت شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خسارات وزارت تعاون گفت: وضعیت تبصره ماده 49 دستگاه های حل اختلاف استانی ما قبل از درخواست موافقت نمایندگی یا کارفرما آمادگی ورود به این سمت و صدور رأی را دارند. از آنجا که تبصره ماده 4 61/429 باید رعایت و اعمال شود، پروانه های درون شرکتی هرگز نمی تواند مزاحم حق استیفای حقوق کارگر باشد و هیچکس نمی تواند با مخالفت کارگر مانع از احقاق حقوق کارگر شود.

یزدان گفت: ما مراجع حل اختلاف نیز در حال رای گیری هستیم و از ظرفیت اداره کار برای حل این موضوع استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: کسانی که در طرح بازنگری مورخ 99/12/12 که از سوی وزارت نیرو ابلاغ و طبق دستورالعملی که پیمانکار موظف به انجام آن است به کلیه مراجع پیمانکاری ابلاغ شده است، تصمیمات آنها حداقل 30 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل روابط کار و جبران خسارات وزارت تعاون با بیان اینکه نیازی به برگزاری این جلسات و تجمعات نیست چرا که قانون کار به صراحت از حقوق کار صحبت می کند، گفت: طبق نظر وزیر کار و تعاون موظف به اعمال هستند. مفاد قانون کار مانند طرح طبقه بندی و کلیه مختصات قانون کار.

یزدان ادامه داد: شستا از جمله شرکت هایی است که سهامداران آن خود کارگران هستند و اصلا نیازی به این مسائل نیست، همه مسائل راه حل دارد و نیازی به احقاق حق با تجمعات چند روزه نیست، بلکه به راحتی از طریق مراجع قانونی. . این در حال رصد است.

وی گفت: بر اساس ضریب جدول حقوق و کارفرمای اصلی برای رفع شبهات در جدول، هیچ تفاوتی با پیمانکار وجود ندارد و قرارداد کار مستقیم کارفرمای اصلی در جدول حقوق و دستمزد و حتی مزایای اجتماعی نیز در سال جاری تعلق گرفت. دستورالعمل 36.» که توسط دیوان عدالت اداری برکنار شد، اما این دستورالعمل جاری و در حال اجراست.

مدیرکل روابط کار و جبران خسارت وزارت تعاون گفت: ابتدا باید قانون را رعایت کنیم و بر اساس دستور صریح عبدالمکی وزیر تعاون، وزارت بازرسی موظف به نظارت و رفع مشکلات است و امروز این ظرفیت است. در خلیج فارس فورا مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است تعداد زیادی از کارکنان نیروگاه خلیج واقع در منطقه کالای گازی در شمال شرق بندرعباس از مدت ها پیش نسبت به واگذاری این نیروگاه به شستا دست به اعتراض زدند. از وزارت کار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید