رئیسی: وقتی گفتم «تصمیمات سخت» بعضی ها شیطنت می کردند. سوء تفاهم/ «تصمیمات دشوار» در چند موضوع از جمله رشد اقتصادی

رئیسی: وقتی گفتم «تصمیمات سخت» بعضی ها شیطنت می کردند.  سوء تفاهم/ «تصمیمات دشوار» در چند موضوع از جمله رشد اقتصادی

روز جدید ابراهیم رییسی رئیس جمهور گفت: در جلسه خصوصی سازی گفتم دوستان تصمیمات سختی را اتخاذ نکرده اند، رسانه های خارجی شیطنت می کنند و مردم داخلی اصول را نمی فهمند. تصمیمات دشوار دولت چندین موضوع است. اولاً رشد اقتصادی در کشور اجتناب ناپذیر است، چگونگی تحقق آن با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ثانیاً افزایش بهره وری یکی از مشکلات کشور است. اگر فردی در شرایطی قرار می گیرد که این مسائل برایش مهم نیست، باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم گیری خارج شود. البته ما نمی گوییم که از چرخه اداری کشور خارج شود.

رئیسی با اشاره به عنوان «تصمیم دشوار» به عنوان رشد اقتصادی، گفت: ما سعی کردیم بودجه امسال را در راستای محرومیت زدایی قرار دهیم و به همین دلیل براساس آمایش سرزمین بود.

سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه شورای اداری استان تهران با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت مقام معظم رهبری، اظهار داشت: خداوند متعال نام آنها را استوار و مستدام قرار داده است. بالا

وی افزود: اولین نکته آن چیزی است که رهبر معظم انقلاب دیروز به همه ما آموختند اخلاص است، اخلاص رمز حرکت است و باید با اخلاص حرکت کنیم. من صمیمانه از مردم به خاطر حمایتشان از دولت تشکر می کنم. چند ماه پیش در حوزه بنزین حمله سایبری داشتیم و چند روزی بود که کل کشور با بنزین مشکل داشت، اما اگر همدلی و همراهی مردم نبود چه می شد؟ حمایت مردم بسیار ارزشمند است و سرمایه دولت است، در این زمینه باید از مردم تشکر کنم.

رئیس جمهور با اشاره به بودجه سال 1401 گفت: تلاش کردیم بودجه امسال محرومیت زدایی شود و به همین دلیل بر اساس آمایش سرزمینی تدوین شد.

راسی با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی گفت: امسال اولین سالی است که بودجه بدون 20 درصد از صندوق توسعه ملی است. در سال های مختلف یکی از درآمدهایی که دولت به آن متکی است 20 درصد صندوق است. قانون مشخص کرده بود، اصلاح کردیم. این نشان می دهد که دولت می خواهد صندوق را تقویت کند.

وی ادامه داد: ما 37 محور را به عنوان مهمترین مسائل کشور به عنوان محور تحول منتشر می کنیم و همه به آن دسترسی دارند، همه می توانند یاد بگیرند و نظر داشته باشند. 37 برنامه و موضوع را در کشور مطرح کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اصلاحات اقتصادی کشور گفت: کاری که با عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز شد، دولت سخت کار می کند و باید قدم هایی برداشته شود.

وی افزود: در جلسه خصوصی سازی گفتم دوستان به تصمیمات سخت رسیدگی نمی کنند، رسانه های خارجی شیطنت می کنند و داخلی ها اصول را درک نمی کنند. تصمیمات دشوار دولت چندین موضوع است. اولاً رشد اقتصادی در کشور اجتناب ناپذیر است، چگونگی تحقق آن با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ثانیاً افزایش بهره وری یکی از مشکلات کشور است. اگر فردی در شرایطی قرار می گیرد که این مسائل برایش مهم نیست، باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم گیری خارج شود. البته ما نمی گوییم که از چرخه اداری کشور خارج شود.

وی تاکید کرد: امام جمعه موقت تهران به کنترل هزینه ها اشاره کرد که این موضوع باید در اولویت قرار گیرد، دولت و مجلس در این خصوص جلسات و برنامه هایی دارند و رهبری نیز این موضوع را بیان کردند.

رئیس جمهور درباره موضوع شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان بسیار مهم هستند، اما تنها شرکت های دانش بنیان برای داشتن شرکت و افزایش تعداد آن مهم نیستند و این شرکت ها باید حضرت آقا فرمودند که تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال یعنی این سه در کنار هم هستند بنابراین یک شرکت دانش بنیان باید دانش، علم و توانایی را در کنار خود داشته باشد.

رئیس جمهور در خصوص مبارزه با فساد نیز گفت: عدالت باید با مبارزه با فقر، فساد و تبعیض همراه باشد. بدون اصلاح نظام بانکی و پولی، اقدامات اجرایی نمی شود و این جزو برنامه های دولت است.

رئیس جمهور در خصوص راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل نیز گفت: باید در این زمینه کار بیشتری صورت گیرد و باید قدردان این اقداماتی باشیم که تاکنون انجام شده است.

رئیسی در خصوص تقسیمات کشوری نیز تصریح کرد: در سفرهایم در شهرهای تهران چندین بار تقسیمات کشوری مطرح شد و این را قبول دارم و باید در وزارت کشور کارشناسی لازم انجام شود و این تصمیم گرفته شود. برای شمال و جنوب تهران یک راه حل بالغ است. ما اصل تقسیمات کشوری در استان تهران را قبول داریم.

وی افزود: باید به جوانان میدان داد، این سیاست رهبری و امام است، باید به جوانان اعتماد کرد و به آنها میدان داد، روحیه نوآوری و خلاقیت دارند، ما ضرر نمی کنیم. با میدان دادن به جوانان.»

رئیس جمهور با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری فقط توصیه مرجع تقلید نیست و کلام ایشان الزامی است، گفت: فرمایشات رهبری باید اجرا شود. به دستور رهبری جلسه دولت به وزرا می گویم که باید اجرا کنیم. به مشکلات نگاه کنیم، مشکلات ملی، نه فقط شهری.

«ما دنبال نام نیستیم، دنبال راه حل هستیم، باید مسائل را حل کنیم، نمی‌خواهم بگویم که باید این کار را از طرف دولت خود ثبت و تکمیل کنیم، ما می‌خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. . مشکلات، “او گفت. اجرای رهبری.

وی افزود: هر کوی و بارزانی نام حاج قاسم لعنت ابدی قاتلان و صهیونیست ها است، آیا این شهید الهی را شناختی؟

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در استان تهران، ادامه داد: حمل و نقل ریلی یکی از موضوعات مهم در تهران است. ما به آقای زاکانی کمک می کنیم. «آلودگی تهران غیرقابل تحمل است و این را باید به عنوان یک معضل بزرگ دید. بخشی از این آلودگی ها منشاء خارجی دارد که به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان محیط زیست دستور دادم نظارت کنند و کشورهای همسایه باید اقدام کنند.»

رئیس جمهور با اشاره به صحبت های نماینده پاکدشت مبنی بر اینکه باید شرق استان تهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر پاکدشت را پایتخت کنیم، راضی می شوید، قطعا به پاکدشت سفر خواهیم کرد.

رئیس جمهور در خصوص زمین خواری تاکید کرد: بحث زمین موضوع مهمی است، در بحث زمین باید اصلاحات ساختاری انجام شود تا به زمین برسیم و با آن برخورد کنیم. اصلاحات ساختاری در اولویت است

وی در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: در مورد اتباع خارجی اعلام شد که سازمانی در این راستا ایجاد می شود و در مجلس مشغول فعالیت است و در وزارت کشور فعالیت می کند. به سرعت تحت تعقیب قرار گرفت. «شهروندان در کشور هستند تا شناسایی شوند.

رئیسی گفت: یکی از شاخصه های جمهوری اسلامی این است که منتظر کمک کسی نیست و بیش از سه دهه است که پذیرای این شهروندان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید