رئیسی: در کردستان آقایی به من شکلات داد، با این بیچاره چه کردند/ یادم می آید در انتخابات از اینترنت چه گفتم، اما دشمن بلاتکلیفی ایجاد کرد.

رئیسی: در کردستان آقایی به من شکلات داد، با این بیچاره چه کردند/ یادم می آید در انتخابات از اینترنت چه گفتم، اما دشمن بلاتکلیفی ایجاد کرد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه که از سوی تشکل های مختلف دانشجویی برای شرکت در جشن روز دانشجو در دانشگاه تهران دعوت شده بود، پس از استماع سخنان نمایندگان دانشجو، سخنان خود را در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه «به من توصیه شد ۲۵ آذر به دانشگاه نیایم»، گفت: کسانی که به دنبال تعطیلی علم و دانش و دانشگاه هستند به دانشگاه نمی روند اما من به دنبال افتتاح آن هستم.

وی خاطرنشان کرد: 16 آذر روز دانشگاه است و نماد این است که آینده متعلق به دانشجویان است و توسط آنها رقم می خورد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از کرونا گفتم که دانشگاه باید دست به کار شود، زیرا دانشگاه باید زنده و آینده دار باشد.

رئیس جمهور یادآور شد: وزیر امور خارجه سوریه چند روز پیش با من دیدار کرد. او به من گفت دقیقا همان نسخه ای که الان در ایران دارند اولین بار در دمشق اجرا شد. اینها اشتباه محاسباتی غربی هاست که فکر می کنند ایران مانند کشورهای دیگر است. اینجا ایران است، زن و مرد تحصیل کرده است. آیا به شما اجازه انجام کاری را می دهد؟

وی دانشگاه ها را قصه گوی پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: رشد اقتصادی 0.4 درصد بود اما در اسفند 1400 به 5 درصد رسید.

وی با بیان اینکه «کسانی که از جان مردم ایران حرف می زنند جان مردم را می گیرند» افزود: چرا دروغ می گویید مگر مردم ایران شما را نمی شناسند؟ شما 35 هزار کودک معلول را در دستان مردم افغانستان گذاشتید. آیا به دنبال زندگی برای مردم هستید؟

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شرط اول ما توانایی حاکمان در انجام مأموریت است، بحث تعیین وزیر مریض را مطرح کردند، این وزیر مریض نبود، مریض شد و ما چه خواهیم کرد. در این مدت اگر عملکرد خود را به شما گزارش دهد، اقدامات خوبی در زمینه های مختلف هوایی، راه آهن، مسکن و شهرسازی انجام داده است.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: قطعی گاز و برق نداشتیم، تابستان امسال قطعی نداشتیم. ما کارخانه درست نکردیم، اما توانستیم تابستان را بدون وقفه پشت سر بگذاریم، در حالی که در سال های گذشته، تمام تعطیلی های تابستانی به یادگار مانده است.

وی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: درباره اینترنت; من در انتخابات حرفی زدم که گاهی بعضی ها می خواهند به من یادآوری کنند! یاد خودم افتادم! ما هر چه گفتیم به یاد داریم. نظر ما این است که اگر دشمن بیاید و در فضا دشمنی کند و بخواهد کشور را نابود کند، می گویید اجازه دهیم؟ محدودیت های ایجاد شده ناشی از اضطراب دشمن و عدم اطمینانی است که ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که بدانید در شرایط ایمن وضعیت متفاوت خواهد بود. من به وزیر و مسئول مربوطه گفته ام که کاری بکنند تا بنگاه ها در بسترهای داخلی فعالیت کنند تا بتوانیم فضا را ایمن کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه «در ایجاد اشتغال واقعی از میزانی که قول داده بودیم عقب نیستیم» گفت: انشالله مشکل ساخت و ساز مسکن نیز حل می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: چهار پنج بار تصمیمات در مورد بازار سرمایه ارائه شده است. این درست نبود که سهام کوچک را با بورس بزرگ مرتبط کنیم.

وی همچنین وعده داد که “تورم کاهش خواهد یافت و وضعیت مردم تغییر خواهد کرد”.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: فکر می کنیم گفت و گو در دانشگاه مفید است. سخنان همه شنیده خواهد شد، حتی کسانی که نظرات مخالف دارند. صحبت کردن در حل مشکلات بسیار موثر است. دولت از این مذاکرات استقبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه «همه اقتصاددانان احساس کردند که وضعیت ارز ترجیحی نباید به همین شکل ادامه پیدا کند و می گفتند باید اصلاح شود»، ادامه داد: این بحث اصولی نبود بلکه اختلاف روش بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه «8 نکته را به خودروسازان ابلاغ کرده ام»، خاطرنشان کرد: «مجوز واردات خودرو صادر شده است»، افزود: ریشه موضوع واردات نیست، بلکه ریشه موضوع تولید داخل است. اما از آنجایی که در بازار کمبودهایی وجود دارد، مجوز واردات برای تعادل است. بازار صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید