رئیس دانشگاه تهران: در کردستان آقایی به من شکلات داد، با این بیچاره چه کردند؟

رئیس دانشگاه تهران: در کردستان آقایی به من شکلات داد، با این بیچاره چه کردند؟

سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی به من توصیه کرده اند که امروز به دانشگاه نیایم یا حداقل به دانشگاه تهران نروم. اما من گفتم به دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم، دنبال گشایش هستم. آینده از آن شماست و دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید صدای شما شنیده شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید به عنوان آینده سازان این کشور شنیده شوند، گفت: روز دانش آموز نماد دشمن شناسی، دشمن ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت از سوی دانشجویان عزیز است.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز به مناسبت 25 آذر روز دانشجو در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: این روز نماد و بیان اندیشه، رشد و استحکام شرایط و موقعیت برای دانشگاه ها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است; من به رابطه دانشگاه و دولت اعتقاد دارم و دانشجویان باید به دولت در حل مشکلات کمک کنند.

رئیسی تاکید کرد: دانشجویان مشکلات جامعه را بیشتر و بهتر دنبال می کنند و ارتباط با دانشجویان را افتخار و فرصتی مغتنم برای بهره مندی از نظر نخبگان می دانم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برخی به من توصیه کردند که امروز به دانشگاه نیایم یا حداقل به دانشگاه تهران نیایم. اما من گفتم به دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم، دنبال گشایش هستم. آینده از آن شماست و دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید صدای شما شنیده شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده است و دشمن می خواهد دانشگاه را از آموزش و پیشرفت علمی باز دارد و دانشجویان و معلمان دشمن را ناکام کرده اند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه «تظاهرات باید شنیده شود و ما همیشه مصمم به شنیدن حرف های دانش آموزان هستیم»، گفت: اعتراض یا اغتشاش متفاوت است. اعتراض موجب اصلاح و کمال می شود و بی قراری به تباهی و ناامیدی می انجامد.

وی با یادآوری اینکه “آمریکایی ها به دنبال تخریب هستند و می خواهند به جای تشکیل ایران قدرتمند، ایران ویران شده ایجاد کنند”، تاکید کرد: آنها می خواهند سوریه و افغانستان شود، اما اشتباه کرده اند و زنان و مردان تحصیل کرده ایرانی نمی کنند. اجازه دهید اتفاق بیفتد

وی بیان کرد: تلاش ما باید امید دادن به مردم باشد و این بستگی به این دارد که هرکس برای مردم کاری انجام می دهد مطمئن باشد که دشمن روز به روز مستأصل می شود و مردم ما روز به روز امیدوار می شوند.

رئیسی افزود: در کردستان مردی در بازار به من شکلات داد، با این بیچاره چه کردند! درسته؟ می گویند دیکتاتوری، این سوال را ببینید، دیکتاتور کیست؟

گفت: از زندگی می گویند اما جان مردم ما را می گیرند! در مورد بیماران پروانه ای به عملکرد آنها نگاه کنید چرا دروغ می گویید؟

رئیسی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: قطعی گاز و برق نداشتیم، تابستان امسال شاهد بودیم که قطعی نداریم. ما کارخانه درست نکردیم، اما توانستیم تابستان را بدون وقفه پشت سر بگذاریم، در حالی که در سال های گذشته، تمام تعطیلی های تابستانی به یادگار مانده است.

وی افزود: درباره اینترنت; من در انتخابات چیزی گفتم که عده ای می خواهند یادآوری کنند! یاد خودم افتادم! ما هر چه گفتیم به یاد داریم.

وی گفت: نظر ما این است که اگر دشمن بیاید و در فضا و باستی دشمنی کند و بخواهد کشور را خراب کند، می گویید اجازه دهیم؟

رئیسی ادامه داد: محدودیت های ایجاد شده به دلیل اختلال در دشمن و بلاتکلیفی ایجاد شده توسط آن است. محدود است و باید بدانید که در شرایط امن شرایط متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید