تصمیم جدید برای 25 درصد باقیمانده تناسب بازنشستگان

تصمیم جدید برای 25 درصد باقیمانده تناسب بازنشستگان

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در اردوی سراسری منازل کارگری سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: هیچ حرکتی بی ثمر نیست و نیروی کار جامعه با این نوع ملاقات ها و درخواست ها زنده است و اگر فعال نباشید این حداقل ها از ما گرفته می شود، میز مذاکره با دیدن میدان با نیروهای با انگیزه شما نتیجه می دهد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: در مورد بانک رفاه صحبت شد که 67 درصد متعلق به دولت است، اگر درست واکنش نشان می دادیم و ورود پیدا می کردیم، موضوع بانک ملی بودن و به دنبال تغییر در بانک رفاه بود. هیأت مدیره مطرح نمی شد.بانک متعلق به ماست. بلکه متعلق به کارگران شاغل و بازنشسته است.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه اقتصاد تعاونی الگوی مناسبی برای کشور است، گفت: معتقدم اقتصاد ایران باید توده ای باشد که در قالب تعاونی ها تعریف شود اگر خصوصی، دولتی و تعاونی باشد. بخش ها به موازات سه ضلع اقتصاد ایران پیش نمی روند. ، کشور تحرک اقتصادی ناقص خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز سهم تعاونی ها در اقتصاد ایران 5 درصد است که باید 33 درصد باشد یعنی کمترین سهم را دارد و برای نظام اقتصادی کشور دردسر است.

صادقی تاکید کرد: در اقتصاد تعاونی مبتنی بر حضور توده مردم، نوع مشارکت مبتنی بر ایمان و صداقت است و انگیزه سرمایه گذاری اندک در حوزه تعاون را در مردم ایجاد می کند. اما تعاونی های مظلوم و مغفول مانده، باید به سمت تعاونی ها رفت و از تعاونی های مصرفی به تعاونی های تولیدی رفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: هر چقدر در اقتصاد تلاش کردیم در دایره قدرت دولت مردانه گرفتار شدیم، دولت واگذاری را به بخش خصوصی بر عهده گرفت اما به جای اینکه بخش خصوصی، خصوصی شد و در صورت درخواست دولت، تعاونی ها پس از تسلیم مورد توجه قرار نگرفتند. برای رهایی از این وضعیت، راه حل یک اقتصاد تعاونی است که توده های مردم در آن حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید