جزئیات به روز شده در مورد پرداخت 25 درصد باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان

جزئیات به روز شده در مورد پرداخت 25 درصد باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان

یک فعال کارگری قراردادهای موقت را بزرگترین مشکل جامعه کارگری دانست و با تاکید بر نظارت بر مشکلات معیشتی کارگران و مستمری بگیران، از وزیر کار خواست بر اجرای ۲۵ درصد باقیمانده تناسب دستمزد مستمری بگیران اجتماعی نظارت کند. بیمه

رحمت الله پورموسی مهم ترین اولویت وزیر کار پس از انتصاب در این وزارتخانه را پیگیری و ساماندهی قراردادهای کار دانست و گفت: در شرایط کنونی مهم ترین دغدغه جامعه کارگری بحث امنیت شغلی و قراردادهای کار است. همچنان یک مشکل بزرگ برای کارگران است. لغو رای 179 دادگاه اتحادیه اروپا نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار داریم با حضور وزیر کار هر چه زودتر این موضوع حل شود.

وی افزود: مشکل دیگر بحث اشتغال است که یکی از معضلات جدی کشور محسوب می شود و باید برای ایجاد اشتغال و مشاغل جدید برنامه مدونی داشته باشیم.

این فعال کارگری در ادامه از نظرات مشورتی تشکل های کارگری و کارفرمایی در تصمیم گیری ها استفاده کرد و گفت: از وزیر کار انتظار داریم تیمی قوی از نخبگان کارگری برای کمک به اداره این وزارتخانه بزرگ تشکیل دهد و مدیران مجرب و متخصصانی را جذب کند. انگیزه لازم برای پیگیری سوالات و مشکلات کارگران و مستمری بگیران.

پورموسی خاطرنشان کرد: آقای مرتضوی با توجه به سوابق خود مدیری توانمند است و امیدواریم این کارنامه در وزارت کار به او کمک کند و مشکلات پیش روی جامعه کارگری به ویژه مستمری بگیران را با درایت و جدیت حل کند.

وی بر پرهیز از نگاه های سیاسی در وزارت کار تاکید کرد و گفت: وزارت کار هدف بزرگ مردم است، فارغ از مسائل سیاسی، مشکلات صنفی باید با جدیت پیگیری شود و دستمزد، دستمزد و ارتقای آن. وضعیت معیشتی کارگران و مستمری بگیران از مهمترین مطالبات صنفی است.

این فعال کارگری در بخشی دیگر با بیان اینکه 65 درصد از مستمری بگیران در کشور حداقل دستمزد هستند، اظهار داشت: موضوع معیشت مطالبه مستمری بگیران است و بر این اساس از وزیر کار انتظار داریم 25 درصد باقی مانده را برای بازنشستگان محقق کند. تناسب حقوق بازنشستگان باید تا پایان سال اجرایی شود زیرا این مشکل بر دستمزد و معیشت بازنشستگان تأثیر می گذارد.

پورموسی همچنین تجهیز بیمارستان های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه های درمانی و توسعه مراکز تامین اجتماعی را از دیگر خواسته های مستمری بگیران عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید