تصمیم جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان

تصمیم جدید دولت درباره حقوق بازنشستگان

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شرایط فعلی مخالف افزایش میانگین مستمری به 5 سال هستیم. این موضوع باید ظرف چند سال محقق شود و برنامه ریزی شود».

ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اصلاحات مربوط به مستمری بگیران گفت: ببینید بحثی که الان مطرح است تغییر میانگین مستمری از دو سال گذشته به سال گذشته است. پنج سال است و ما با این موضوع در طی. ما با وضعیت فعلی موافق نیستیم، البته تاکنون برنامه هفتم توسعه را به صورت رسمی دریافت نکرده ایم و ممکن است تا زمانی که به مجلس ارسال نشود، دستخوش تغییرات و اضافات شود، اما اگر در همان پنج سال بیاید، ما قطعا مخالف هستند

و ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر هموطنان در آستانه بازنشستگی زندگی خود را به صورت دو ساله برنامه ریزی کرده اند، این موضوع پس از بازنشستگی به معیشت آنها آسیب وارد می کند. آنچه در اینجا مهم است این است که اگر در شرایط فعلی میانگین حقوق از 2 سال به 5 سال افزایش یابد، حقوق بازنشستگان مشمول این امر 40 درصد کاهش می یابد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از راه های توانمندسازی صندوق های بازنشستگی همین اصلاحات است و به جای اینکه هر بار سه سال اضافه کنیم و بخشی از جامعه را متضرر کنیم، تلاش می کنیم طی برنامه ریزی های پنج ساله این مشکل را اصلاح کنیم. وی درباره مسیر جایگزین پیشنهادی گفت: البته این موضوع نیاز به بررسی و تصمیم گیری در کمیته دارد، اما نظر شخصی من این است که هر سال 8 ماه اضافه کنیم تا مرحله بندی شود. ، انجام شود.

نایب رئیس کمیته اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “مساله افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم که گفته می شود با هدف کمک به صندوق های بازنشستگی صورت می گیرد”، گفت: این موضوع قطعاً در مورد توانمندسازی صندوق های ماست. که در آستانه ورشکستگی هستند مفید خواهد بود، اما باید توجه داشت که این امر باید به صورت مرحله ای، در بازه زمانی مشخص و با کمی تمایل انجام شود تا آسیبی به جامعه هدف ما وارد نشود.

وی تصریح کرد: اما به طور کلی این یکی از مواردی است که می تواند درآمد پایداری برای صندوق ها داشته باشد و به اصلاح ساختاری و سیستمی صندوق ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید