تصویب قطعنامه علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792904

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی قطعنامه‌ای درباره حاکمیت فلسطینیان و اعراب جولان اشغالی بر منابع طبیعی آنها در سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه خود به وقت محلی با 156 رای “مخالف” و تنها 7 رای “مخالف” رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، پالائو و نائورو قطعنامه‌ای درباره حاکمیت این کشور تصویب کرد. فلسطینی ها و جولان عربی اشغالی، طبیعتا در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی پذیرفته شده است.

این قطعنامه بر حق مسلم مردم فلسطین و همچنین جمعیت عرب ساکن در جولان اشغالی بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی تاکید می کند و از رژیم اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر می خواهد که به طور غیرقانونی از این منابع بهره برداری کند. در سرزمین های اشغالی، از جمله ایستگاه شرقی اورشلیم.

این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به تعهدات خود در چارچوب قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه عمل کند و سیاست‌ها و اقداماتی را که برای تغییر وضعیت و ماهیت سرزمین‌های اشغالی انجام داده است، فوراً و به طور کامل تعلیق کند.

در بخش دیگری از این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا از تمامی اقداماتی که به محیط زیست سرزمین های اشغالی آسیب می زند و سلامت مردم اشغالی را به خطر می اندازد، از جمله فعالیت شهرک نشینان در این زمینه دست بردارد.

توقف تخریب زیرساخت های حیاتی از جمله آب، فاضلاب، برق، تخریب و مصادره منازل فلسطینیان، زمین های کشاورزی و چاه های آب از دیگر خواسته های رژیم صهیونیستی در این قطعنامه است.

این قطعنامه توسط گروه 77 به اضافه چین در کمیته دوم مجمع عمومی ماه گذشته ارائه و تصویب شد و روز جمعه به وقت محلی مجمع عمومی تصمیم کمیته دوم را با اکثریت آرا تصویب و نهایی کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید