تظاهرات مردم سودان برای ورود به کاخ ریاست جمهوری


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897270

صدها معترض در خارطوم، عمران و بحری با شعار «تظاهرات 13 میلیون سپتامبر» و به دعوت کمیته‌های مقاومت در جنبش انقلابی برای خواستار تشکیل دولت غیرنظامی در سودان تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، صدها معترض در شهرهای خارطوم، عمران و بحری با شعار «تظاهرات 13 میلیونی سپتامبر» و به دعوت کمیته‌های مقاومت در درون جنبش انقلابی، به منظور خواستار تشکیل دولت غیرنظامی در سودان، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان سعی کردند به کاخ ریاست جمهوری نزدیک شوند اما پلیس با پرتاب بمب های صوتی و گاز اشک آور به سوی معترضان آنها را متفرق کرد. تظاهرکنندگان همچنین تعدادی از خیابان های اصلی و فرعی مرکز پایتخت را با خاکریزهای سیمانی، کنده های چوبی و لاستیک های سوخته مسدود کردند.

در پی این تظاهرات مردمی، مقامات امنیتی سودان پل الماق نمر را که شهر خارطوم و شهر بحری را به هم متصل می کند و همچنین خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری و اطراف مقر ارتش را برای جلوگیری از ورود معترضان بستند.

علاوه بر این، مرکز خارطوم شاهد تدابیر شدید امنیتی به ویژه در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی اصلی ارتش سودان بود که منجر به تردد خودروها و ترافیک شد. تظاهرکنندگان پرچم های ملی را حمل می کردند و شعارهایی علیه حکومت نظامی و بازگشت حکومت غیرنظامی سر می دادند.

سودان همیشه صحنه تظاهرات مردمی است که خواستار بازگشت به حاکمیت غیرنظامی و دموکراتیک هستند و اقدامات خارق‌العاده عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان را که مخالفان آن را نوعی «کودتای نظامی» می‌خوانند، رد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید