تعجب دولت برای بازنشستگان چه بود؟

تعجب دولت برای بازنشستگان چه بود؟

جبار کوشی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی در گفت وگویی با اشاره به مصوبات جدید کمیته مربوطه در خصوص لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و دولتی گفت: با تصویب کلیات این لایحه در جلسه علنی، به دلیل وجود ابهاماتی در لایحه، برای بررسی بیشتر به کمیسیون اعاده شد.

وی در تشریح مصوبات جلسه اخیر کمیته برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق کارکنان کشور گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته مقرر شد حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان به اضافه 5 درصد افزایش یابد. حقوق کارکنان دولت یک میلیون تومان افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حق خانواده و حق فرزند به ترتیب 50 درصد و 100 درصد افزایش می یابد، ادامه داد: همچنین حداقل دستمزد رزمندگان بالای 25 درصد 5 میلیون و 600 خواهد بود. هزار تومان و آستانه حقوق رزمندگان معلول 4 میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شد.

خوچی نژاد تاکید کرد: همچنین با تصویب کمیته برنامه و بودجه 30 درصد به مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اضافه می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه افزایش حقوق از اول مهرماه اجرا می شود، گفت: کار بررسی این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسیده و در جلسه علنی این لایحه به هیئت بررسی ارائه شده است. ، و فردا در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد.جلسه علنی تشکیل می شود.

میزان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
مسعود میرکاظمی در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: دولت لایحه احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران را در ماه های باقیمانده سال ارائه کرد و شورای اسلامی نیز تغییراتی در متن آن اعمال کرد. از لایحه در جلسه علنی روز گذشته مجلس تصویب شد که این لایحه برای بررسی و بررسی بیشتر با حضور دولت به کمیسیون ارسال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: جزییات این لایحه در جلسه امروز کمیسیون مطرح و مورد توافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: تلاش شده تا سقف بودجه رعایت شود، هرچند امروز از حد مجاز فراتر رفته است، اما دولت انعطاف نشان داده است تا این موضوع حل شود و لایحه مورد نظر به صحن کشیده شود.

ارتقای انصاف مرکزی در نظام جبران خسارات کارکنان بخش دولتی و مستمری بگیران به یکی از مهمترین خواسته های کارکنان بخش دولتی و مستمری بگیران در سال های اخیر تبدیل شده است.

در این راستا، دولت تلاش کرد تا در لایحه «تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری»، از تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های ناعادلانه در نظام جبران خسارات کارکنان دولت، حقوق و مزایای مستمری بگیران و مستمری بگیران را افزایش دهد. مستمری بگیران به ویژه کاهش بی عدالتی ناشی از روش افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1401.

این لایحه تعهدات دولت در اجرای قوانین از جمله قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، لزوم حمایت از کارمندان و مستمری بگیران کشوری و لشکری، استمرار عدالت در پرداخت را مد نظر قرار داده است. نظام و ارتقای معیشت آنان با دو فوریت انجام تشریفات قانونی به شورای اسلامی ارسال شد و نمایندگان شورای اسلامی در ۲۶ مهرماه با دو فوریت لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و کشوری موافقت کردند. بازنشستگان نظامی

بر اساس آخرین گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، از جمله اقدامات مثبت دولت در لایحه فعلی برای کاهش بی عدالتی های موجود، امکان جبران درصد بیشتر افزایش دستمزد و مزیت های اصلی دستمزد است. گروه های با سطح درآمد بالاتر با افزایش مبلغ ثابت حدود یک میلیون تومان برای حقوق و مزایای کارکنان دولت، افزایش مبلغ ثابت 900 هزار تومانی برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​برای کمک به اقشار ضعیف مستمری بگیران و همچنین ساماندهی بهره مندی کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات عمومی از فوق العاده های فوق العاده موضوع بند 10 ماده 68 این قانون و ساماندهی حق عائله مندی و کمک هزینه فرزندان کارکنان را بیان کرد. و مستمری بگیران در چارچوب سیاست های کلی نظام.

چند روز بعد این لایحه به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رسید و نسبت به متن اولیه ارسالی دولت اصلاحاتی داشت که شامل اضافه شدن تناسب حقوق بازنشستگان، حمایت از معیشت معلولان بود. جانبازان و ایثارگران، افزایش سقف حقوق ایثارگران و گنجاندن معلمان مهرآفرین در ردیف معلمان و همچنین حذف مبلغ مشخص در خصوص فوق العاده های ویژه از جمله آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید