تعداد بیماران سرپایی عروق کرونر در کشور 4 برابر شده است

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802796

وزیر بهداشت از بانوان پزشک در این مراسم خبر داد؛

وی گفت: در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی عروق کرونر در کشور تقریباً چهار برابر شده است که این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجلیل از پزشکان زن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره میزان مصرف همگانی واکسن کرونا و وضعیت امیکرون در کشور گفت: متاسفانه سومین نوبت واکسن کرونا در کشور است. استقبال نمی شود و حدود 21 تا 22 درصد از دوز سوم واکسینه می شود. دوز سوم باید فورا تزریق شود زیرا نگران اومیکرون هستیم.

وی گفت: تعداد بیماران سرپایی عروق کرونر در کشور در چند روز اخیر تقریباً چهار برابر شده است که بسیار نگران کننده است. امر و فرمان دهید تا انشاءالله از این مرحله عبور کنیم.

این بیماری در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار شدید است

عین اللهی ادامه داد: در کشورهای اطراف ما، در اروپا و آمریکا، وضعیت بیماری بسیار بد است. آیت الله رئیسی که عازم روسیه شده بود در جلسه ستاد ملی ولیعهد اعلام کرد که وضعیت این بیماری در روسیه نیز بسیار وخیم است و تعداد مبتلایان و کشته شدگان زیاد است. خدا را شکر الان وضعیت کشور ما خوب است اما باید شرایط را خوب نگه داریم و ادامه دهیم. دریابید که این امر مستلزم درخواست افراد برای واکسن است.

وزیر بهداشت همچنین درباره وضعیت بازگشایی در کشور توضیح داد: همانطور که اعلام شد با تهویه مناسب و رعایت فاصله می توان بازگشایی را انجام داد و در صورت وجود مشکل، ستاد ملی تاج و تخت می تواند تصمیم دیگری بگیرد. در حال حاضر با شرایط اعلام شده در حال بازگشایی است.

وی با اشاره به موضوع تعویق اعزام پزشکان به مناطق فقیرنشین و دورافتاده خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مسئول سلامت همه مردم کشور از جمله تهران، اصفهان، ایلام، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و … است. ، و ما باید همه زمینه های ارائه بهداشت را حذف کنیم. افرادی که تحصیلکرده و متخصص هستند نه تنها به تهران و شهرهای بزرگ مرتبط هستند و باید به محرومان خدمت کنند، زیرا برخی از آنها متعهد به خدمت هستند به این معنا که در زمان برگزاری آزمون به عنوان افراد متعهد در مناطقی پذیرفته شده اند. بیشتر -نمرات پایین. محروم از تعهد.

عین اللهی با بیان اینکه امسال طبق گزارشات شورای عالی انقلاب فرهنگی 20 درصد ظرفیت پزشکان عمومی را به مناطق فقیرنشین و منتخب بومی اختصاص داده است، افزود: همه ما در قبال مناطق فقیر به ویژه در شرایط فعلی مسئولیم. مراکز درمانی آماده درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند، برای ما قابل پیش بینی نیست و ممکن است خدای ناکرده مجدداً بیماران در مراکز حضور داشته باشند، بنابراین باید آموزش های لازم در سراسر کشور انجام شود، زنان در سراسر کشور ارائه شوند و در مناطق محروم

وی با بیان اینکه اهمیت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در این بود که این ولادت در روزهایی بود که جاهلیت عرب برای زن ارزشی قائل نبود، گفت: اما در این جامعه بسیار تاریک و در جهان جاهلی عرب. ، تولد نور اتفاق افتاد.. که تا به امروز الگویی برای همه مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی حضرت فاطمه (س) تربیت و هدایت انسان بود. نقش مسئولیت اجتماعی، عطوفت، عفت، ایثار، رضایت خاطر، صبر، عبادت، تلاش و گذشت بر سر نیاز، پایداری در برابر ظلم و اجبار از جمله ویژگی های او در تربیت فرزندان بود. حضرت فاطمه (س)؛ یکی دیگر از خصوصیات ایشان که باید همواره به آن توجه کنیم، استواری ایشان در دفاع از ولایت تا زمان شهادت است.

تمام ابعاد انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به چالش کشیده شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه ابعاد انسان کامل در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) چالش برانگیز است، اظهار داشت: انسان کامل در شخصیت حضرت زهرا (س) به چالش کشیده شده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه حضور زنان بعد از انقلاب در همه عرصه ها کاملا مشهود است و امروز شاهد حضور پرشور زنان در تمامی جوامع هستیم، گفت: علی رغم همه توطئه ها، شایعات و دروغ های دشمن، زنان به طور کامل فعال هستند. در جامعه امروزی “سال 1992 به شوروی سفر می کردم که خانمی از من پرسید که آیا خانم ها در ایران درس می خوانند یا نه، گفتم که نه تنها خانم ها درس می خوانند، بلکه در همه زمینه ها حضور دارند و استاد دانشگاه هستند. به مقام معظم رهبری هنر ما عمل خوبی را نشان نمی دهد، در دفاع مقدس نیز بانوان حضور داشتند و شاهد ایثارگری آنها بودیم، زخمی بر روی زمین نبودند و شبانه روز تمرین می کردند.

وی با بیان اینکه ممکن است حوزه سلامت به داشتن زنان توانمند، آگاه، پژوهشگر، ایثارگر و فداکار از هر رشته دیگری افتخار بیشتری داشته باشد، ادامه داد: حدود 60 درصد از کارکنان وزارت بهداشت که با لباس های مختلف مشغول به کار هستند را زنان تشکیل می دهند. ما در دو سال اخیر دوره بسیار سختی را برای تاج داشتیم که در آن بسیاری از کشورهایی که ادعا می کنند پیشرفت کرده اند، آزمون خوبی را پس نداده اند. شاهد بوده ایم که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیماران عروق کرونر روی زمین مانده اند و این روزها محافل پزشکی به ویژه زنان کشورمان تحمل بسیار خوبی داشته اند. من رئیس بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این قربانی بودم. شاید هفته ای یک روز به خانه نمی رفتند و قربانی می کردند; این یکی از مصادیق بارز آن است که می توان گفت زنان ایثارگر در کشور داریم. بسیاری از حامیان سلامت ما زنان سلامتی هستند که بر سر راه خود ایستاده اند. درخشش زنان در عرصه بهداشت و درمان امروز شهرت جهانی دارد زیرا آنان شاگرد مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) و یاران واقعی امام و یاران مخلص انقلاب هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز با اقتدا به حضرت فاطمه زهرا(س) باید بدانیم که صیانت از ولایت فقط یک شعار نیست و هر جا که هستیم باید این کار را انجام دهیم. مسئله مهم در سلامت زنان، درمان درد و رنج انسان و خدمت دلسوزانه به سلامت انسان است. عدالت مهمترین مسئله امروز است. شعار و برنامه مصوب ما در وزارت بهداشت طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» است که زنان در آن نقش بسزایی دارند. متأسفانه امروز مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت تک تک و بدون فعالیت زنان نمی توانند به منطقه ای آباد تبدیل شوند. اگر یاد گرفتیم و خدا موفق شد و متخصص شد، وظیفه ماست که به محرومان خدمت کنیم.

وی گفت: امروز با بارش برف و طوفان سرما، مردم مناطق فقیرنشین با مشکلات عدیده ای مواجه هستند تا در مناطق دور از محل زندگی خود با خدمات بهداشتی و درمانی مواجه شوند. خوشبختانه بعد از انقلاب فقط زنان متخصص زنان و زایمان بودند و اگر این زنان می خواستند فقط در شهرهای بزرگ خدمت کنند، مصداق ظلم است. رشد جمعیت فقط برای ما نیست، بلکه برای جامعه است. ما باید به افزایش جمعیت در مناطق فقیر، برخوردار و سایر مناطق کمک کنیم و بتوانیم مجموعه اقداماتی را برای مناطق فقیر انجام دهیم که این نکته مهمی است.

عین اللهی در پایان گفت: از تمامی همکاران و بانوان عزیزی که در ایام ولیعهدی در نظام سلامت فداکاری کردند و ایثارگری کردند قدردانی می کنم. همچنین به روح زنان شهید برای سلامتی تبریک می گویم و امیدوارم شاهد شکوفایی بیشتر بانوان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید