تعداد شهرستان های هلال احمر به هشت شهرستان کاهش یافته است

تعداد شهرستان های هلال احمر به هشت شهرستان کاهش یافته است

روز جدید : طبق جدیدترین رنگ 29 آبان در اپلیکیشن ماسک، هم اکنون شهرهای اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان) و خاتم (آذربایجان غربی) یزد)) رنگ قرمز دارند. همچنین 58 شهر نارنجی، 236 شهر زرد و 146 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرهای قرمز تاج همزمان با بیرون آمدن بیشتر نقاط کشور از تاج پنجم کاهش یافتند و اکنون تنها هشت شهر در حالت قرمز تاج قرار دارند.

طبق آخرین رنگ 29 آبان در اپلیکیشن ماسک، هم اکنون شهرهای اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان) و خاتم (یزد) ) قرمز هستند.

همچنین 58 شهر نارنجی، 236 شهر زرد و 146 شهر در وضعیت آب قرار دارند.

همزمان با کاهش شهرهای قرمز، قربانیان تاج نیز روند کاهشی دارند و دیروز (جمعه) به 100 نفر رسید که کمترین آمار قربانیان پس از عبور از پنجمین عبور از کشور است.

پنجمین و مرگبارترین صعود تاج از اوایل تیرماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت 17 مهرماه از گذر این صعود در کشور خبر داد.

در این قیام 28 مرداد و 16 مهر تعداد قربانیان به ترتیب از 120 هزار نفر گذشت.

همچنین رکورد تلفات روزانه تاج در این مدت چندین بار شکسته شد و در روز دوم شهریورماه با 709 کشته روزانه به بالاترین میزان تلفات از ابتدای اپیدمی تاج (9 اسفند) در کشور رسید. .

با این حال، اگرچه روند روزانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رو به کاهش است، اما باید گفت که تا روز 13 فروردین 1400 که تعداد فوتی‌ها روزانه 94 نفر بود، در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسن‌ها، چیز کمی باقی نمانده است.

سیزدهم فروردین ماه نیز مراحل تاج گذاری 117 نفر سه رقمی شد و تاکنون این ارابه مرگبار در این مدار در حرکت بوده است.

اگرچه ششمین شیوع تاج در ماه نوامبر رخ نداد، با وجود هشدارها، کارشناسان معتقدند که هر گونه عادی سازی و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به شیوع مجدد ویروس شود.

این تاج از ابتدای شیوع این بیماری در کشور (اسفند 98) تا کنون 5 برابر شده و تاکنون 128734 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون 56 میلیون و 383 هزار و 179 نفر نوبت اول، 44 میلیون و 51 هزار و 743 نفر نوبت دوم و 705 هزار و 196 نفر نوبت سوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و تعداد کل واکسن‌های تزریقی در کشور به این میزان رسیده است. 101 میلیون و 140 هزار و 118 دوز.

واکسیناسیون ملی در کشور از 22 بهمن سال گذشته آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید