تعداد مربیان پرسپولیس و استقلال به هم نزدیک است/ باشگاه ها موظف به اعلام قرارداد هستند


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877232

359 میلیارد به استقلال و 350 میلیارد به پرسپولیس داده شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هر باشگاهی موظف است تعداد قراردادهای کادرفنی خود و بازیکنان را به صورت جداگانه در سایت کدال اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین گربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مراسم رونمایی از نماد باشگاه های استقلال و پرسپولیس 2 گفت: نماد استقلال به دلیل اینکه کار زودتر انجام شده است به زودی افتتاح می شود. صورت های مالی 6 ماهه توسط سازمان حسابرسی تهیه شده و فکر می کنم هفته آینده شاهد نماد استقلال در فرابورس باشیم تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند.

وی ادامه داد: نماد پرسپولیس از راه دور باز می شود. از آنجایی که اسنادی بین حسابرس و مدیران مالی شرکت وجود داشت، این اسناد عقب مانده است، اما ما باید آن را در هفته های آینده ببینیم. این اتفاق باید در سه هفته آینده رخ دهد. این تاخیر به این دلیل است که بازار سرمایه وضعیت خوبی ندارد. زمانی باید این اتفاق می افتاد که سهامدار خرد در این زمینه آسیبی نبیند.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: 710 میلیارد برای دو باشگاه وجود داشت. باشگاه استقلال 359 میلیارد و پرسپولیس 350 میلیارد. استفاده از این منابع باید در کمیسیونی مورد تایید دو وزارتخانه اقتصاد و ورزش قرار گیرد. نکته اینجاست که دو راه برای جلوگیری از سوء استفاده از این سرمایه وجود دارد. یکی، شفافیت و دو، همان کمیته هزینه ای که بر هزینه ها نظارت می کند. استفاده از این منابع باید به گونه ای باشد که صرف سرمایه گذاری شود. قطعا رویکرد این سرمایه گذاری ورزشی است. این سرمایه گذاری باید کوتاه مدت و سودآور بوده و امکان نقدینگی 2/3 آن را داشته باشد. 65 درصد از منابع مالی تولید شده توسط سرخابی ها باید صرف سرمایه گذاری، 25 درصد برای بدهی و 10 درصد برای بازاریابی شود.

قربان زاده گفت: باشگاه پرسپولیس 25 مدیرعامل و استقلال 27 مدیر عامل را تاکنون عوض کرده اند. در 4 سال گذشته 6-7 مدیر تغییر کرده اند. اوج شورش در اینجا رخ داده است. در نتیجه، باشگاه متعهد به حل مشکلات خود در حال حاضر است، اما در آینده 10 بار شکست خورده است.

وی ادامه داد: باید از رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس و مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال تشکر کنم. آنها برای شفافیت همکاری کردند و مسیر گذشته را طی نکردند. در این راستا با ما همکاری کردند و 800 صفحه اطلاعات باشگاه منتشر شد. هر باشگاه موظف است تعداد قراردادهای خود را با کارکنان به صورت جداگانه و بازیکنان را جداگانه در سایت کدال اعلام کند. از آنجایی که این دو باشگاه در حال حاضر در بازار خارج از بورس حضور دارند، تعداد کل کارکنان هنوز مشخص نشده است. از آنجایی که آنها باشگاه های دیگری نیستند، نباید رقابت ناعادلانه ای وجود داشته باشد. باید عدالت وجود داشته باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با حضور در تلویزیون در خصوص افشای رقم قرارداد یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: تعداد مربیان دو باشگاه به هم نزدیک است اما سوال اینجاست که اینگونه تصمیمات مسئولیت هیئت مدیره باشگاه ها زیرا آنها نیز منابع جاری از حامیان مالی خود دارند. اصولا ورود من به عنوان سازمان خصوصی سازی با منابع حاصل از افزایش سرمایه همراه است. اما این بار نیازمند حاکمیت شرکتی شفاف در دو باشگاهی است که ما دنبال می کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید