تشکیل سازمان ملی جوانان توسط مجلس / یک میلیارد دلار حمایت می شود و باید از تعداد نامحدودی قرارداد در باشگاه های فوتبال جلوگیری شود

زمان: 08:12
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778135

کریمی گفت: ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش اهمیت جوانان را کاهش داده است ، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تقسیم حوزه جوانان با ورزش توافق می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی اکبر کریمی ، نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی ، در جلسه پنجشنبه شب با حضور وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از تشکل های جوانان استان گفت که ادغام جوانان ملی سازماندهی در وزارت ورزش اهمیت جوانان را کاهش داده بود. وی گفت: متأسفانه ما هیچ جلوه ای از جوانان را در سطح ملی و استانی ندیده ایم. به همین دلیل لازم است تغییری در این زمینه ایجاد شود.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موافق تقسیم حوزه جوانان با ورزش هستند اما متاسفانه برنامه های داده شده اجرایی نشده است. البته تشکیل وزارتخانه جدید مطلوب نیست ، اما تشکیل سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش گام خوبی است که از حمایت نمایندگان برخوردار است.

کریمی با بیان اینکه علاوه بر دغدغه های مسکن ، ازدواج و اشتغال ، جوانان دغدغه های دیگری نیز دارند ، گفت: مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی وجود دارد و همه این دغدغه ها باید به طور جامع برطرف شود.

وی با بیان اینکه سمناها برای کشور مزیت محسوب می شود ، افزود: این بذرها ، بویژه بذرهای جوانان محلی ، برای آموزش مدیران آینده کشور و جذب نیرو است. به طور کلی ، بسیاری از خدمات ارزشمند توسط NGO ها ارائه شده است و آنها بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اند.

کریمی عدم وجود قانون سیمان را مشکل بزرگی برای آنها دانست و افزود: متأسفانه ما قانون جامعی برای اداره امور سیمان ، تشکیل و تصویب آن نداریم و متأسفانه با وجود ملاقات با مسئولان ، هیچ چیز خاص اتفاق افتاد “البته ، مجلس یازدهم طرحی را برای ساماندهی سمناها اجرا می کند که امیدواریم به آنها کمک کند.

نماینده مردم اراک ، کمیجان و هنداب گفت: پایگاه جامع جوانان نخبه وجود ندارد که باید اتفاق بیفتد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فدراسیون ها و هیئت ها دارای قوانینی هستند که از گردش نخبگان جلوگیری می کند ، گفت: ما از حضور افراد باتجربه و پیشکسوتان در فدراسیون ها و هیئت های ورزشی حمایت می کنیم ، اما نه به این معنا که یک چادر فردی برای چندین دهه در موقعیت بوده و اجازه حضور دیگر نیروهای جوان و پر انرژی دیگران را نمی دهد. البته شکایت دیگر از فدراسیون ها این است که بیشتر وجوه فدراسیون در تهران صرف مسائل و اردوهای ملی می شود و مقدار کمی به شورای استان ها و شهرها می رسد.

کریمی با اشاره به حجم زیاد منابع مالی هزینه شده در زمینه فوتبال تاکید کرد: باید به ورزش های دیگر اهمیت داده شود و از میلیاردها و قراردادهای نامحدود در باشگاه های فوتبال جلوگیری شود تا منابع مالی به دیگران هدایت شود. سایر ورزشکاران در رشته های دیگر تمایل به ادامه ورزش قهرمانی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از شهرهای خارج از استانها ورزشگاه های 15 هزار نفری وجود دارد اما در اراک که مرکز استان مرکزی است تنها یک ورزشگاه برای 15 هزار نفر وجود دارد و سالها از ساخت آن می گذرد. اما هنوز وزارت ورزش تکمیل شده نیازی به توجه جدی به این موضوع ندارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید