تعمیق تجارت ترجیحی ایران و عمان


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807312

وزیر صمت با ابراز علاقه به تعمیق تجارت ترجیحی ایران و عمان گفت: قطعا تجارت ترجیحی باعث بهبود روابط و افزایش تجارت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت کشورمان در دیدار با همتای عمانی خود بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری با عمان در راستای روابط دوستانه دو کشور تاکید و برای تعمیق تجارت ترجیحی ابراز علاقه کرد. این ترجیح قطعا روابط را بهبود می بخشد و تجارت را افزایش می دهد. مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران توافقنامه تجارت ترجیحی و فهرست کالاهای مورد توافق را با نشست های کارشناسی در این زمینه با کشورهای عمانی پیگیری می کند تا گام بسیار بزرگی در توسعه روابط بردارد.

وزیر صمت با اشاره به علاقه شرکت‌های ایرانی به عمان و گسترش روابط با این کشور گفت: آمادگی داریم شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی را در زمینه‌های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک معرفی کنیم. در عمان.» البته مشروط بر اینکه ورود این شرکت ها توسط کارگروه ویژه تسهیل شود.

فاطمی امین همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه میدان مین یکی از اولویت های عمان است، ممکن است سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشورمان نیز در زمینه اکتشافات معدنی همکاری مشترکی با عمان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صادرات ایران در سال جاری به 45 میلیارد دلار می رسد، گفت: این حجم صادرات نشان می دهد که به خوبی توانسته ایم وضعیت تحریم ها را مدیریت و کنترل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گردشگری سلامت را ظرفیت سرمایه گذاری مشترک دو کشور دانست و بر ایجاد پایانه ها و گلخانه های صادراتی توسط مردم عمانی در ایران در موضوع امنیت غذایی این کشور تاکید کرد.

فاطمی امین سرمایه گذاری مشترک دو کشور در زمینه برق و اتصال برق را از دیگر فرصت های گسترش روابط دانست و راه ترانزیتی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان و بندر چابهار را گزینه دیگری دانست.

تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری پادشاهی عمان با اشاره به تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور گفت: این تسهیلات برای سرمایه گذاری در کشورمان ایجاد شده است.

قیس الیوسف با اشاره به مشوق ها برای بهبود وضعیت کسب و کار در عمان پس از ولیعهد گفت: کاهش مالیات و هزینه های مربوط به ثبت شرکت های تجاری و تسهیلات لازم برای تملک زمین مورد نیاز فعالان اقتصادی در این زمینه. “

وی در ادامه سخنان خود با ابراز علاقه کشورش برای ارتقای روابط تجاری با ایران، افزود: بر اساس سند چشم انداز 2040 عمان، بخش ها و ظرفیت های مختلف عمان برای سرمایه گذاری مشترک در نظر گرفته شد. صنعت، معدن، گردشگری، شیلات، امنیت غذایی، لجستیک و خدمات از اولویت های کشور ما هستند.

در این نشست راهکارهای مختلف برای تسهیل حواله، نقل و انتقالات مالی و اعتباری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید