تعهدات دستگاه های مختلف برای ارائه خدمات به زلزله زدگان ایندیکا

ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779906

وزیر کشور به تشریح تعهدات دستگاه های مختلف برای کمک به مردم زلزله زده ایندیکا پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی جمعه شب در پایان جلسه ستاد بازیابی زلزله اندیکا در استانداری خوزستان با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده و حضور رئیس جمهور در آن مناطق، اظهار داشت: با توجه به حضور رئیس جمهور در این مناطق از مناطق زلزله زده استان خوزستان بازدید می شود.

وی افزود: سه دسته اقداماتی است که باید در این زمینه ها انجام شود. اولاً افرادی که در جریان زلزله خانه های خود را از دست داده اند باید فوراً مسکن و سرپناهی دریافت کنند. ثانیاً مکانی برای احشام و دام های مردم زلزله زده در نظر گرفته شود و ثالثاً کمک های اضطراری و کارهای حمایتی برای افراد زلزله زده به سرعت انجام شود.

واحدی بیان کرد: البته در این مدت کارهای خوبی برای کمک به مردم انجام شده است اما کافی نیست و باید فعالیت در این بخش تسریع شود.

وزیر کشور تصریح کرد: بنیاد مسکن مسئولیت اسکان زلزله زدگان را بر عهده دارد و باید بتواند با روش های نوین شرایط اسکان مردم را فراهم کند. بسیج سازندگی نیز متعهد به ایجاد مکانی برای اسکان دام و دام است تا مردم بتوانند دام های خود را حتی در فصل سرما نگهداری کنند.

واحدی مناطق زلزله زده را صعب العبور دانست و گفت: قرار است تسهیلاتی برای تسریع در روند خدمات رسانه ای فراهم شود و برخی استان ها نیز خدمات و امکاناتی را برای این منظور در نظر خواهند گرفت.

وی به نیازهای درمانی مردم منطقه اشاره کرد و افزود: هلال احمر در کوتاه مدت گشت های سیار پزشکی در این مناطق راه اندازی می کند و در بلندمدت وزارت بهداشت پاسخگوی نیازهای مردم خواهد بود.

وزیر کشور گفت: برای روستاهایی که مشکل آبرسانی دارند تصمیم گرفته شده تا مخازن آب بیشتری برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید