تعیین مزایای رتبه بندی معلمان در اساسنامه مربیان

تعیین مزایای رتبه بندی معلمان در اساسنامه مربیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره عدم الزام معلمان مهر آفرین به شرکت در آزمون داخلی برای اخذ «کد شناسایی» گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و باید به تصویب مجلس برسد. هیئت نگهبان وقتی قطعنامه اعلام شد، آن را اجرا می کنیم.

صادق ستاری فرد درباره مصوبه مجلس مبنی بر ورود معلمان طرح مهرآفرین به قانون ارزشیابی معلمان بدون بررسی مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسایی گفت: مصوبه مذکور باید به شورای نگهبان ارائه و به تصویب برسد. توسط شورای نگهبان ما در صورت اطلاع مجری قانون هستیم.

وی درباره برخی انتقادات معلمانی که ارزیابی آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق العاده ویژه رتبه بندی» از عبارت «فواید رتبه بندی» استفاده شده و منجر به استثنائاتی شده است، گفت: در آن زمان رتبه بندی انجام نمی شد. در مهرماه حقوق 13 هزار و 120 نفر از همکاران کم پرونده از مزایای رتبه اول برخوردار شد اما بلافاصله از ابتدای این ماه اظهارنظر و ارزیابی از مشمولان انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روند کار به این صورت است که ابتدا ارزیابی توسط مدیران مدارس انجام می شود و پس از آن ارزیابان حرفه ای آموزش دیده توسط سازمان امور اداری و کار در سطوح بالاتر ارزیابی را انجام می دهند. سطح و سپس کار وارد شورای بازرسی مناطق و استان ها می شود. ما اکنون در مرحله اول هستیم و باید این هفته انجام شود.

ستاری فرد افزود: از امروز دسترسی به ارزیابان حرفه ای باز می شود تا مدیران و ارزیابان به صورت موازی نظر و بررسی کنند. مهلت سنجش مدیران مدارس تا پایان هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید