تعیین ۷۴۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قم

عباس زکریان روز سه شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: حوزه انتخابیه قم نیز شامل 6 حوزه، 2 حوزه در شهرستان کهک، 2 حوزه در شهرستان جعفرآباد، یک حوزه در بخش سلفچگان و یک بخش در حلستان است.

وی بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای برای انتخابات امسال نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400، 25 شعبه افزایش یافته است.

استاندار قم در پاسخ به این سوال که در روز رای گیری چه تعداد از عوامل اجرایی، انتظامی، بازرسی، نظارتی و خدماتی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه قم حضور خواهند داشت؟ وی گفت: اعضای مرتبط با استانداری قم برای هر شعبه یک هیئت هفت نفره تشکیل می دهند، اما در برخی از شعب که شلوغ بوده و در انتخابات گذشته نیز آرا زیاد بوده است، مانند حرم حضرت معصومه (س) ) این تعداد 9 عضو دارد.

وی افزود: شامل نماینده استاندار، بازرس فرماندار، چهار نفر از اعضای هیئت نظارت و هیئت نگهبان به همراه نیروی انتظامی و خدمات رسان در هر شعبه در مجموع 20 نفر مستقر هستند.

زکریان همچنین تعداد شعب سیار در شهر قم را 51 و تعداد کل شعب سیار استان را 93 شعبه ذکر کرد.

تعداد افراد را مشخص کرد انتخابات شورای اسلامی در حال ثبت نام است، گفت: 401 نفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم ثبت نام کرده اند و تاکنون پنج نفر انصراف داده اند.

استاندار قم افزود: 274 نفر از ثبت نام کنندگان در کمیته اجرایی تایید صلاحیت، 20 نفر فاقد صلاحیت و 106 نفر تایید صلاحیت نشدند.

مردم قم در این دوره از انتخابات سه نماینده شورای اسلامی و یک نماینده مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کنند.

انتخابات دوازدهمین اجلاس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 20 اسفند 1402 در سراسر کشور برگزار می شود.