تغییرات اساسی در مبلمان و سیما و منظر شهر قم در دستور کار است

استاندار قم:

استاندار قم با اشاره به برنامه‌های مجموعه مدیریت استان قم در حوزه فرهنگ، گفت: تغییر اساسی در مبلمان و سیما و منظر شهر قم در دستور کار قرار گرفته‌است.



به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محمد آقامیری روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: تغییر در سیما و منظر شهری از ۲۵ کیلومتری استان قم از سمت بزرگراه امام علی(ع) با ممنوعیت تبلیغ تابلوهای فاقد پیوست‌های فرهنگی و مذهبی آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در کنار اقدامات و طرح‌های عمرانی، ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی را مورد توجه جدی قرار داده‌است.

استاندارقم با بیان اینکه تمام پروژه و طرح‌های عمرانی باید دارای پیوست فرهنگی باشد، ادامه داد: نحوه اجرای پیوست‌های فرهنگی در تمام طرح‌های عمرانی‌ مورد رصد قرار می‌گیرد و درصورتی که در جایی انتظارات رعایت نشده‌باشد، برخورد می‌شود.

آقامیری یادآور شد: مجموعه مدیریت استان قم از افزایش سرانه‌های فرهنگی بخصوص در حوزه کتابخانه‌های عمومی حمایت می‌کند.

استاندار قم همچنین وجود مراکز متعدد و متنوع علمی حوزوی و دانشگاهی را ظرفیت‌های ویژه این استان در ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های موجود یاد کرد.

آقامیری بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی مصوب در استان قم باید از جنس برنامه‌های مستمر و منسجم باشد تا در بین جامعه هدف موثر واقع شود.

استاندار قم با اشاره به تنوع نهادها در حوزه فرهنگی، اظهارداشت: اقدامات فرهنگی نباید منوط به تامین بودجه شود؛ ماموریت و مسوولیت دستگاهی در موضوع فرهنگ مهمترین عامل در پیشبرد اهداف است.

آقامیری تصریح کرد: استان قم برای توسعه و ارتقای مباحث فرهنگی و ورزشی، دست‌کم به ۲۰۰ سالن ورزشی سرپوشیده نیاز دارد و امسال تلاش می‌شود حداقل ۷۵ سالن ورزشی احداث شود.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید