تغییرات در آزمون مصاحبه و گزینش مشاغل آموزشی

تغییرات در آزمون مصاحبه و گزینش مشاغل آموزشی

5 محور تغییرات مصاحبه و گزینش آزمون آموزشی 1402

پنج محور اصلی این تغییرات عبارتند از:

عدالت محوری: استفاده از ارزیاب های آموزشی سازمان اداری و سازمان جذب و تایید ویژگی های فردی هر متقاضی توسط سه تیم دو نفره.

ضریب تأثیر: مرحله ارزیابی 60 درصد نمره نهایی را شامل می شود.

شفافیت: بیان واضح و کامل منابع و جدول ارزشیابی (جدول 2 در راهنمای ثبت نام آزمون).

ارزیابان: ارزیابی اضافی توسط ارزیابان حرفه ای که توسط اساتید آموزش دیده اند.

حداقل امتیاز: کسب حداقل 95 امتیاز برای صلاحیت عمومی / 70 امتیاز برای صلاحیت خاص / 40 امتیاز برای صلاحیت تخصصی

به داوطلبان محترم توصیه می شود از خرید بروشور یا دوره های آموزشی جهت پاکسازی آزمون خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آمده است: ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان محترم آزمون استخدامی معلم وزارت آموزش و پرورش 1402، بدینوسیله به اطلاع می رساند با توجه به اهمیت و تاثیر گزینش. و جذب معلم بر کیفیت نظام آموزشی در کشور، فرآیندهای ارزشیابی تکمیلی آزمون استخدامی ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به روش مرکز سنجش حرفه ای مطابق با انتخاب شایستگی و انصاف در استخدام معلمان.

مرکز ارزیابی فرآیندی است که در آن متقاضیان شغل از طریق ادبیات ارزیابی جدید و نوآورانه بر اساس صلاحیت های شغلی با استفاده از ابزارهایی مانند مطالعه موردی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرند. توسط چندین ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف. .

جدول شایستگی کنکور 1402 بر اساس حوزه های عمومی، تخصصی و اختصاصی طراحی شده است. حوزه کلی شامل مهارت های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله، خلاقیت، نوآوری، تغییر طلبی، مسئولیت پذیری و در حوزه شایستگی های خاص و تخصصی، مهارت های تدریس موثر، استفاده از فناوری، مهارت های آموزشی و غیره است. . توسط ارزیابان آموزش دیده ارزیابی خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که تمام سناریوهای مورد استفاده در شروع هر روز تغییر و متفاوت خواهند بود.

اخیراً دروس و جزوات غیرقانونی و فاقد صلاحیت با عناوینی مانند دروس تخصصی و تضمین قبولی آزمون استخدامی و غیره با هدف درآمدزایی ارائه می شود که عمدتاً ناشی از تغییرات جدی و مهمی است که در استخدام ایجاد می شود. روند امسال، خیر. در فرآیند ارزشیابی تکمیلی هیچ منفعتی برای داوطلبان محترم ندارد و تنها در جنبه کسب درآمد است. لذا توصیه می شود از خرید و تولید بروشور در این زمینه و همچنین کلیه اخبار، اطلاعات، توضیحات و اقدامات لازم جهت تسهیل و راهنمایی های لازم به داوطلبان عزیز در فرآیند ارزیابی بیشتر آزمون استخدامی صرفا خودداری شود. از طریق پورتال سراسری وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://medu.gov.ir/ یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی شاد به آدرس https://shad.ir/madeh28_1402.

دیدگاهتان را بنویسید