تغییرات مهم عوارض در طرح ترافیک

تغییرات مهم عوارض در طرح ترافیک

روز جدید : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییرات اجرای طرح ترافیک پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

سیدمیتبی شفیعی درباره «تغییر اجرای طرح ترافیک شهر تهران» توضیح داد: طرح ترافیکی که در حال اجراست نسبت به طرح های قدیمی پیشرفته تر، عادلانه تر و هوشمندتر است. اما اشکالاتی وجود دارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسل های جدید اجرای طرح ترافیک و روش های مدیریت ترافیک دائما در حال به روز شدن است و شهرداری تهران نیز باید به سمت آن حرکت کند، افزود: تیمی بر اساس نظر شورای ترافیک شهر تهران از گروه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شد.

شفیعی درباره تکلیف این تیم گفت: این تیم در حال کار بر روی طرح جدید هستند تا بتوانند این طرح جدید را به طرحی منصفانه نزدیک کنند. قیمتی که برای طرح ترافیک از مردم گرفته می شود، نوعی هزینه شهری محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که خودرو برای شهر تولید می کند، افزود: عوارض باید با توجه به زمان، مکان و آلایندگی متفاوت باشد و عدد ثابتی برای شهر در نظر گرفته نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش می شود این پروژه به سمت پویایی شدن عوارض عوارض سوق داده شود. ترافیک در شهر دائما در حال تغییر است. به عنوان مثال، در زمان ها و مکان هایی که ترافیک حیاتی است، باید عوارض را تغییر داد تا مردم ترغیب به ترک شبکه جاده ای شوند.

به گزارش سایت شهرستان، شفیعی با بیان اینکه میزان عوارض معابر خصوصی باید کاهش یابد، افزود: علاوه بر این، عوارض روزهای آلوده بیشتر نسبت به روزهای عادی یا بالعکس تغییر کند. به هر حال تیمی از کارشناسان منتخب روی این موضوع کار می کنند و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، طرح اولیه برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. در صورت تصویب این طرح از سال آینده اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید