تغییر آیین نامه رتبه بندی معلمان خارج از حوزه مجلس

تغییر آیین نامه رتبه بندی معلمان خارج از حوزه مجلس

محمد واحدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در خراسان شمالی درباره آخرین وضعیت آیین نامه اجرایی مجلس، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی باید ظرف یک ماه آینده با محوریت وزارت آموزش و پرورش تصویب شود. و همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی اما اکنون با گذشت دو ماه از ابلاغ قانون هنوز تصمیمی در دولت برای رتبه بندی وجود ندارد. معلمان مورد تایید نیستند.

نماینده مردم بوینور، مانه و سملگان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در تصویب آیین نامه ها حتی با دستور رئیس جمهور تسریع نمی شود، افزود: مشخص نیست چرا این امر انجام می شود. در حال حاضر بدون حضور ناظران مجلس در کمیسیون های دولتی مجدداً ویرایش می شود.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: 1401 متاسفانه به جای اینکه این قانون در 29 شهریور 1400 قابل اجرا باشد، به دنبال محاسبه کسورات بود. اگرچه این کسورات را می توان با قانون الحاقی جبران کرد، اما معتقدیم که هیچ کسوری حتی در صورت اعمال نمی شود.

واحدی افزود: موضوع پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ربطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد. در سال های اخیر این کسورات از محل وام به وزارت مربوطه پرداخت شده است.

ناظر مردمی در کمیته تدوین قانون رتبه بندی معلمان تاکید کرد: سوال اینجاست که چرا باید این رویکرد را در پیش بگیریم که باید پاسخگوی تبعات اجتماعی آن باشیم و رئیس جمهور نیز بارها دستور تسریع در اجرای این قانون را داده است. در رتبه بندی معلمان. دولت در حال اجراست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از افرادی که در گذشته در دولت حضور دارند، بدون نظر وزیر آموزش و پرورش، غذا و اطلاعات غیرواقعی را به رئیس جمهور گزارش می دهند و این غذای اشتباه باعث می شود. نارضایتی فرهنگیان. «این یک جامعه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید