تغییر زمان بندی طرح ترافیک پایتخت بستگی به وضعیت تاج دارد

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779373

استاندار تهران از احتمال تغییر زمان بندی طرح تردد پایتخت در صورت کاهش نگرانی از شیوع تاج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از زمان شیوع تاج در کشور، زمان بندی و اجرای طرح ترافیک تهران نیز مورد توجه قرار گرفت و در نهایت پس از تاخیرها و کنسلی های فراوان و اجرای مجدد طرح، تصمیم گرفته شد تا ترافیک تهران کوتاه شود. ساعت برنامه ریزی کنید از ساعت 8:30 صبح شروع و در ساعت 16 به پایان می رسد.

اکنون که دورکاری به تدریج متوقف شده و به تدریج افتتاح مدارس و دانشگاه ها آغاز شده است، ترافیک هوا و آلودگی هوا به یکی از اولویت ها و دغدغه های جدی تهران تبدیل شده است و بیم آن می رود که با عادی شدن فعالیت ها، آلودگی هوای تهران نیز به حدی برسد. حالت آماده به کار

وضعیت ترافیک از اوایل مهرماه به حالت هشدار رسیده و حتی پلیس تهران و شورای شهر نیز به این موضوع رسیدگی کرده اند. در این شرایط این سوال مطرح می شود که تکلیف اجرای طرح ترافیک در شهر تهران چیست و در صورت بازگشت همه چیز به حالت عادی، زمان و نحوه اجرای طرح ترافیک به ساعات قبل و عادی بازخواهد گشت یا خیر؟ سوالی که استاندار تهران به آن پاسخ داد.

محسن منصوری در گفت وگو با ایسنا، درباره تغییر طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و بازگشت به ساعت قبل، اظهار کرد: موضوع طرح ترافیک تنها تابعی از آلودگی هوا نیست و مولفه های دیگری مانند کرونا نیز در آن گنجانده شده است. تغییر ساعت این طرح نیز پس از تغییر ساعت کاری و ملاحظات دیگر اعمال شد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم به تغییر زمان و نحوه طرح حرکت نباید در یک مولفه گرفته شود، افزود: ابتدا باید میزان کاهش تاج را بررسی کنیم و سپس تصمیم گیری کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: این موضوع اخیرا در ستاد ملی مبارزه با ولیعهد مطرح شد؛ اما تصمیمی گرفته نشده است و باید دید در آینده چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

منصوری، آیا با کاهش ترس از تاج، برنامه ترافیک به حالت اولیه باز می گردد؟ وی به ایسنا گفت: در صورت حذف جزء تاج در مصوبه طرح حرکت و کاهش نگرانی ها، با تصمیم ستاد ملی تاج و تخت این احتمال وجود دارد که این موضوع تجدید نظر شود.

انتهای پیام/
منبع: ابسنا

دیدگاهتان را بنویسید