تغییر ساعت کار در ۷ استان آیا تعطیلات امسال تکرار می شود؟

تغییر ساعت کار در ۷ استان  آیا تعطیلات امسال تکرار می شود؟

روز جدید مدیرعامل توانیر گفت: بر اساس مصوبه دولت حق تغییر ساعت کاری به استانداران داده شده و تاکنون تغییر ساعت کاری در 10 استان گرمسیر اجرایی شده است.

آرش کردی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تغییر ساعت به گونه ای است که ادارات قبل از ساعت 13:30 تعطیل می شوند، گفت: دفاتر در ایام پیک مصرف که از ساعت 13 یا 14 شروع می شود تعطیل هستند. همچنین با وضعیت جاده ای که مصوبات اولیه آن در 10 استان دیگر تدوین شده است، تطبیق داده شود و احتمال می رود در روزهای آینده تعداد استان هایی که باید ساعت کاری بخش اداری را تغییر دهند به 20 استان برسد. استان ها

وی افزود: محدودیت‌هایی که در سال گذشته ایجاد شد و قطعی‌های برق در سال جاری تکرار نمی‌شود، زیرا هماهنگی مدیریت بار در حوزه صنعت در سال جاری با هماهنگی وزارت صمت و رعایت مدیریت بازار انجام شده است. برنامه ریزی می کند، از مدت ها قبل شروع شده است.”

کردی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش بیش از 10 درصدی مصرف برق صنعتی بوده ایم، گفت: همچنین بر اساس مصوبه هیئت وزیران پس از پیک مصرف هیچ محدودیتی حتی در صورت افزایش مصرف برق صنعتی وجود نخواهد داشت. دیماند (مصرف برق بیشتر از قرارداد) نیز با آنها همکاری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص برنامه های همکاری با بخش کشاورزی گفت: با برنامه های تعریف شده کشاورزان می توانند در صورت همکاری با برق روزانه 19 ساعت از تعرفه رایگان بهره مند شوند.

کردی ادامه داد: این برنامه ها به گونه ای است که هیچ خللی در کشاورزی کشور ایجاد نمی کند و حتی ممکن است هزینه کشاورزان را کاهش دهد، زیرا در این برنامه ها کشاورزان می توانند در صورت عدم استفاده از چاه های کشاورزی به مدت 5 ساعت برای مدت معینی از چاه های کشاورزی استفاده کنند. . 11 تا 18 در ساعات باقی مانده از برق رایگان استفاده کنید.

مدیرعامل شرکت توانیر درباره نیروگاه ها نیز گفت: سبدی از نیروگاه های مختلف در کشور وجود دارد و این تنوع در منابع تولید برای حفظ پایداری شبکه برق ضروری است.

کردی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، 15 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 10 هزار مگاوات نیروگاه صنعتی باید در مدت 4 سال در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه 82 درصد از نیروگاه های مورد بهره برداری با سرمایه گذاری خصوصی ساخته می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاریخ صنعت برق ایران تا کنون تنها 1000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهره برداری رسیده است در حالی که در دوره بعدی 4 تنها 10000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید در سال های آینده به بهره برداری می رسد.

کردی درباره تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت برق گفت: خوشبختانه اکنون در تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت برق به خودکفایی تقریبا 100 درصدی رسیده ایم و حتی شرکت های توانمند ایرانی نیز می توانند کالاهای برقی مورد نیاز سایر کشورها را تامین کنند. . “.

وی در خصوص تلفات شبکه های برق افزود: تلفات ماهیت شبکه های برق است و این تصور که بتوان تلفات را به صفر رساند اشتباه است. وی گفت: در حال حاضر تلفات در شبکه های برق به کمتر از 10 درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل توانیر، سخت‌ترین بخش مصوبه مدیریت مصرف دولت مربوط به خدمات عمومی است. بنابراین این دستگاه ها باید 30 درصد در ساعات کاری و 60 درصد در ساعات غیر کاری نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند. وی همچنین گفت: تمامی ادارات دولتی تهران مجهز به کنتورهای هوشمند برای کنترل از راه دور هستند که باعث می شود مصرف برق این دفاتر قابل مشاهده باشد و بدین ترتیب میزان مصرف آنها از راه دور در مرکز کنترل برق تهران بزرگ رصد می شود. اطلاعات مربوط به این دفاتر هر 5 ثانیه یکبار به مرکز کنترل ارسال می شود و در صورت نیاز برق آنها از راه دور قطع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید