تغییر مجدد نرخ افزایش حقوق بازنشستگان

تغییر مجدد نرخ افزایش حقوق بازنشستگان

محسن زنگنه در تشریح جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در دستور کار کمیسیون بودجه بررسی جزییات لایحه تناسب متناسب حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​بود. مقرر شد علاوه بر افزایش حقوق 900 هزار تومانی مستمری بگیران، با افزایش 5 درصدی حقوق آنان.

میرتاج الدین نماینده مردم تبریز:

دولت حدود 55 هزار میلیارد تومان منابع برای تامین حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران در نظر گرفته است که کم هم نیست.

اگرچه نمی توان ادعا کرد که افزایش ناشی از این احیای حقوق می تواند همه مشکلات مردم را در حوزه اقتصادی حل کند، اما می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند زیرا قدرت خرید مردم را تا حدودی افزایش می دهد. .

علاوه بر اینکه بر اساس این اصلاحیه حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی به استثنای حق خانواده و فرزند افزایش می یابد، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز تصویب کرد که 5 درصد به این اضافه شود. تعداد، که تعمیر و نگهداری کافی است.

آنچه در این زمینه مهم است این است که آنچه اکنون به حقوق اضافه می شود پایه است و به این رقم افزایش حقوق سال آینده اضافه می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در شورای اسلامی با بیان اینکه حق خانواده و حق فرزند به ترتیب 50 درصد و 100 درصد افزایش یافت، افزود: حقوق جانبازان و ایثارگران بدون کار و درآمد افزایش یافت. به 5600000 همچنین حقوق افراد تحت پوشش موسسات حمایتی 30 درصد افزایش می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق کارمندان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز 900 هزار تومان افزایش می یابد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت لایحه ای را برای ترمیم حقوق ها در ماه های باقیمانده سال ارائه کرد و شورای اسلامی نیز تغییراتی در آن ایجاد کرد. متن لایحه در جلسه علنی امروز مجلس تصویب شد این لایحه برای بررسی و بررسی بیشتر با حضور دولت به کمیسیون ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق مشمولان و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری اعمال می شود، افزود: در جلسه امروز کمیسیون جزئیات این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موارد بحث برانگیز مورد توافق قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش شد تا سقف بودجه رعایت شود، هرچند امروز از سقف فراتر رفت، اما دولت انعطاف نشان داد تا این مشکل را حل کند و لایحه مذکور را به زمین بزند.

وی درباره میزان افزایش دستمزد توضیح داد: حقوق کارمندان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می یابد. البته سوالی تحت عنوان پرداخت بالای 900 هزار تومان به مستمری بگیران مطرح است که به نتیجه رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تاریخ اجرای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​گفت: نظر این است که چون میزان افزایش افزایش یافته است، از مهرماه اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید