2 راه قانونی برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان و کارگران اعلام می کنند

2 راه قانونی برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان و کارگران اعلام می کنند

حسن صادقی با اشاره به مصوبه مزد شورای عالی کار که شامل افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی است، گفت: آنچه در شورای عالی کار اتفاق افتاد با نص صریح قانون مغایرت دارد. قانون کار به صراحت می گوید هر قراردادی که ناقض حقوق پیش بینی شده در قانون باشد، ناقض ارکان قانون کار و بر اساس کمتر از حداقل مقرر در قانون کار باشد، باطل است. با مراجعه به این ماده به دیوان عدالت اداری پناه بردیم و از مصوبه حقوق شکایت کردیم.

وی همچنین گفت: یک میلیون شکایت را به دادگاه خواهیم برد و از مستمری بگیران نیز می خواهیم در این امر با ما همراهی کنند زیرا مصوبه مزد شورای عالی کار ارتباط مستقیمی با حقوق آنها دارد و در صورت لغو این مصوبه بر حقوق آنها نیز تأثیر می گذارد. .

رئیس اتحادیه ایثارگران کار گفت: در حال پیگیری مسیر قانونی هستیم تا مصوبه مزدی لغو شود و دولت به وعده خود مبنی بر کاهش تورم عمل کند، هرچند شواهد نشان می دهد تورم کاهش نخواهد یافت. تورم نقطه به نقطه در بخش مواد غذایی 76 درصد است که این تورم در مسکن و خودرو کاملا مشهود است.

وی به سخنان وزیر کار در شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: گفتند اگر دولت نتواند تورم را کنترل کند، دستمزد کارگران و البته حقوق بازنشستگان بازنگری می شود. بنابراین ما منتظر موعد مقرر هستیم و برای لغو حقوق از دو مسیر قانونی عبور کرده ایم. اگر از این دو راه نتیجه نگیریم اعتراض می کنیم. ما برای احقاق حق خود اقدام می کنیم و رهبری هم ظلم را تایید کرده اند و برای گرفتن حق اعتراض می کنند.

صادقی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تناسب 25 درصدی باقیمانده حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: همه کسانی که در مصوبه 1400 مستمری آنها آمده است که 75 درصد تناسب ترمیم می شود و تفاوت 50 یا 55 درصدی تفاوت نسبی در آنها ذکر شده است. حکم، آنها 25 درصد باقی مانده را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که برای مشمولانی که فقط در حکم بازنشستگی سال 1400 ذکر شده اند، تنها 75 درصد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به تناسب است و تفاوت نسبی وجود ندارد، 25 درصد مابقی توزیع سهمیه نیز برای آنها در نظر گرفته شده و مشمول حقوق می شود. محاسبات 1402. اما با تعصب و بی توجهی به افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401 یعنی. افزایش حقوق 38 درصدی در سال 1401 مستمری بگیران سایر مقاطع، میزان آن متاثر از این 25 درصد است که من از تنگ نظری برخی از کارشناسان حوزه درآمد سازمانی که می شناسم به دست می آورم.

وی در پایان گفت: با این کار پرونده 25 درصد معوقات تناسبی در سال 1400 بسته شد، اما افزایش 38 درصدی دستمزد از سال 1401 برای مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی که به تناسب تعیین نشده بودند همچنان قابل تعقیب بود. و ما او را دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید