تقاطع غیرهمسطح آذربایجان 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ مرکز کنترل ترافیک شهرداری ساخته می شود

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782992

شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و با افتتاح کامل آن کمربند میانی تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ حسین مهدی زاده در برنامه زنده اولدوز شبکه استانی آذربایجان غربی با اشاره به تقاطع بدون تراز آذربایجان گفت: احداث چهارراه غیر همسطح. آذربایجان در سال 1372 وارد فاز اجرایی شد و متاسفانه این پروژه در روند ساخت با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار مواجه شد که برای تامین مالی آن نیازمند تسریع در روند ساخت و ساز بود.

وی پروژه چهار سطح چهارراه آذربایجان را یکی از پروژه های باشکوه و منحصربفرد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و با افتتاح کامل آن کمربند میانی تکمیل می شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه فاز سوم این پروژه شامل اتصال محور خاتم الانبیا (ص) از طریق مترو به جاده مهاباد در دست ساخت است، افزود: فاز سوم این پروژه از ساعت 13 بهمن افتتاح می شود. ژوئن 1401 با وجوه.

به گفته مهدی زاده، هدف از تقاطع همسطح آذربایجان روان سازی ترافیک است که مدیریت 30 میلیون سفر و هدایت 20 نوع ترافیک را بر عهده دارد.

وی در ادامه به ساماندهی تامین کنندگان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف مهم و فرابخشی، مقوله ساماندهی تجار است که شهرداری نگاه ویژه ای به این مهم دارد.

شهردار ارومیه افزود: در این راستا بازارچه هایی برای ساماندهی فروشندگان راه اندازی می شود که این امر نیازمند حمایت فروشندگان است.

وی با اشاره به ساماندهی پسماند فروشان در سطح شهر گفت: پسماند فروشان فعال در سطح شهر نیز با انتقال به مساحت دو هکتاری خارج از شهر ساماندهی می شوند.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه روزانه 650 تن زباله در سطح شهر تولید و جمع آوری می شود، گفت: 200 دستگاه خودرو و هزار نظافتچی برای دفن در نازلو رفت و روب و زباله جمع آوری می کنند که جا دارد از همه عزیزان تشکر و قدردانی کنیم. تلاش مقدسین گرانقدر در ایجاد شهری زیبا.

وی به سایت نازلو اشاره کرد؛ وی گفت: متاسفانه محل دفن زباله در سایت نازلو نامطلوب بود که با تلاش همکاران ظرف مدت دو ماه ساماندهی شد.

شهردار ارومیه همچنین به موضوع مهم تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه ای به موضوع تفکیک زباله از مبدا از طریق سرمایه گذاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: در مقوله تفکیک زباله از مبدا نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و اگر این اتفاق نیفتد در محل دفن زباله با بحران زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

مهدی زاده همچنین به ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 هزار و 600 تاکسی و 340 اتوبوس در سطح شهر جابجا می کنند.

وی گفت: ناوگان از نظر کیفی قابل قبول نیست اما تمام تلاش ها برای ارتقای کیفی آنها است و به تازگی ده اتوبوس بازسازی شده است.

وی تاکید کرد: برای نوسازی پارک حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور هیچ منابع دولتی محقق نشده است که این امر نیازمند حمایت و مساعدت دولت است.

مهدی زاده با اشاره به کسب مقام سوم تیمی شهرداری ارومیه در رشته والیبال ساحلی در شهرداری های پایتخت، گفت: زمین والیبال ساحلی با برنامه ریزی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در تمامی پارک ها ایجاد می شود.

وی از راه اندازی مرکز مدیریت ترافیک شهرداری تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: زیرساخت ها برای تحقق این مهم مهیا است.
شهردار ارومیه در این برنامه زنده تلویزیونی از سامانه کارخانه شفاف سازی در معاملات شهرداری، کمیسیون متمرکز توزیع و اجرای بیت المال، ساخت و ساز از طریق نظام مهندسی و دفاتر خدمات ارسال کارت و صدور مجوز به صورت آنلاین در این برنامه زنده تلویزیونی صحبت کرد.

وی در پایان از شهروندان خواست با مشارکت و پرداخت مالیات شهرداری ارومیه را برای داشتن شهری آباد و توسعه یافته یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید