452 پروژه با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد

ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781910

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

فاطی از وجود 452 پروژه با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ها 830 میلیارد تن است که در صورت اعطای 100 درصد وام این طرح ها، اعتبارات آن خاتمه می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین فتحی در گفت وگو با خبرنگار آناج، با بیان اینکه در ادبیات برنامه ریزی و بودجه کشور به مجموعه فعالیت هایی که برای رسیدن به اهداف انجام می شود، پروژه گفته می شود، گفت: شامل اهداف بسیار کوچک مانند حمایت از زنبوردار یا اهداف بزرگ مانند ساخت یک سد

وی افزود: برخی از این پروژه ها در بازه زمانی یک ساله به اتمام می رسد و هر سال به طور مستمر تکرار می شود و برخی نیز در بازه زمانی و یک بار اجرا می شود. بنابراین در انتخاب تعداد و نوع پروژه ها باید به تعاریف توجه کافی شود. مراجع مختلف بر اساس منابع مالی مختلف و نوع تعاریف پروژه در مورد تعداد پروژه ها و انواع آنها اظهار نظر می کنند.

فتحی ادامه داد: از هزار و 400 طرح اعتباری اعتبار آذربایجان شرقی، 993 طرح در قالب 235 طرح و طرح تفویض شده با اعتبار ملی، 34 طرح ویژه استان و 61 طرح ملی است.

معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی منطقه نیز گفت: بر اساس اعتباراتی که در اختیار وزارتخانه ها قرار گرفته، پروژه ها و طرح های دیگری نیز در منطقه در حال اجراست که نیازمند اطلاع رسانی از دستگاه های اجرایی ذیربط است. .

فتحی ادامه داد: از مجموع هزار و 30 پروژه استانی و ویژه استانی 664 پروژه در دست ساخت و توسعه و مابقی در ردیف پروژه های مستمر قرار دارند که 452 پروژه در دست ساخت و توسعه هستند که بالای 80 درصد فیزیکی هستند.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین گفت: وام مورد نیاز برای تکمیل 452 پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در سال جاری 830 میلیارد تن است که در صورت 100 درصد وام فسخ می شود. توزیع می شوند.

وی به 6 پروژه مهم از این مجموعه پروژه ها اشاره کرد و گفت: به منظور اولویت بندی پروژه های مهم استان در بین تمامی پروژه های استانی و ملی که ممکن است در سطور فوق ذکر نشده باشد، پروژه هایی مانند ساخت رسانه جدید راه آهن محور می تواند -تبریز-ایستگاه هاوران-ایستگاه راه آهن قدیم، احداث بزرگراه تبریز-بازرگان، احداث بزرگراه هاج-ورزکان-آقابابا، احداث قطار شهری در تبریز، احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز و آب. حمل و نقل ارس به دشت تبریز.

فتحی در خصوص اینکه آیا اعتباری برای اجرای آنها وجود دارد، گفت: اعتبار این پروژه ها بیش از میزان ذکر شده نیست و به شکل های مختلفی مانند سرمایه گذاری بانکی، بخش خصوصی، مالی، اعتبارات دولتی است که در سال های اخیر به دلیل تغییرات قابل توجهی بوده است. . «از نظر هزینه، انجام کار مستلزم بررسی اعتبار مورد نیاز برای شروع برخی و تکمیل این پروژه ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید