تقلید عجیب علیرضا بیرانوند از مهدی طارمی

تقلید عجیب علیرضا بیرانوند از مهدی طارمی

علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی سرنوشت ساز قهرمانی که با واکنش آبی ها همراه شد، در مقابل تماشاگران میزبان خوشحالی خاصی داشت.

باشگاه استقلال با انتشار پیامی از شکایت خود از دروازه بان پرسپولیس خبر داد: باشگاه استقلال به دلیل شادی هجومی دروازه بان پرسپولیس به کمیته اخلاق شکایت کرده است. انتظار می رود کمیته اخلاق برخورد مناسب و قاطعی با این بازیکن داشته باشد تا شاهد تکرار چنین رفتاری در فوتبال ایران نباشیم.

شادی علیرضا بیرانوند شباهت جالبی به چند سال پیش مهدی طارمی داشت. در روزهای پایانی سال 2013، پرسپولیس در ریاض به نصر باخت و یک گل عجیب آن بازی را به پایان برد. گلزن النصر پس از باز شدن دروازه پرسپولیس به سمت جمعیت رفت و حرکتی شبیه بریدن سر با شمشیر انجام داد. بازیکنان پرسپولیس برای جبران این حرکت تنها سه هفته منتظر ماندند تا مهدی طارمی در ورزشگاه آزادی دست به حرکتی عجیب زد. با این حال بین خوشحالی بازیکنان عربستانی و ایرانی تفاوت زیادی وجود داشت. خوشحالی مهاجم النصر گل تنها باعث ناراحتی افکار عمومی ایران شد اما خوشحالی مهدی طارمی با واکنش های بسیار متفاوتی در ایران نیز مواجه شد. طرفدارانی که این کار را جبران حرکت حریف می دانند و مخالفانی که معتقدند ما اجازه چنین حرکت هایی را نداریم.

اما مهدی طارمی ممنوع التصویر نشد و در گفت و گو با خبروشی گفت: «نمی دانم چرا وقتی در عربستان این کار را کردند هیچ حاشیه ای نداشتند و الان به کار من اعتراض می کنند. بعد از بازی النصر عربستان تصمیم گرفتیم که هر بازیکنی یک گل بزند.» زد باید جواب خوشحالی آنها را بدهد. بی احترامی به ایرانی ها باید به نوعی پاسخ داده می شد. من جوابی به صحبت های یزدانی ندارم. او نظر خود را بیان کرد و هر چه وکیل من پاسخ دهد به نظر من کافی است.»

اگرچه نمی توان استقلال و نصر را با هم مقایسه کرد، اما حرکت طارمی در ابعاد گسترده تر با جریمه یا محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه نیست و بر این اساس به گفته یک منبع موثق نزدیک به فدراسیون، علیرضا بیرانوند به اخلاق دعوت نخواهد شد. کمیته.شد.

نباید فراموش کرد که تا پایان لیگ بیست و دوم تنها سه هفته دیگر باقی مانده و بعید است فدراسیون یکی از مدعیان اصلی دروازه بان اول را محروم کند.

دیدگاهتان را بنویسید