دفاع تمام قد و عجیب یک پرسپولیسی توسط علیرضا بیرانوند

دفاع تمام قد و عجیب یک پرسپولیسی توسط علیرضا بیرانوند

نیما نکیسا درباره بازی تیم ملی ایران مقابل لبنان گفت: لبنان از ابتدا ایران را آنالیز کرد و می دانست که بازیکنان ما در خط مقدم و حمله سریعتر از دفاع و هافبک لبنانی حرکت می کنند و به همین دلیل در فاز خیلی سریع پشت حیاط حرکت می کنند. هجده قدم دورتر، در زمین خود مستقر شدند و سعی کردند اوضاع را اصلاح کنند.

ما در نیمه اول چندین موقعیت داشتیم و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و متاسفانه در یک دقیقه بازی با توپ که مشخص نبود مرداد بود یا نه و او پشت در چرخید و بیرانوند غافلگیر شد و گل به ثمر رسید. بعد بچه های ما هر کاری کردیم در را بست تا اینکه در دقیقه 92 و 95 دو گل زدیم. به نظر من این برد ما را خیلی برد تا به جام جهانی برسیم و این برد تقریباً 30 درصد برای ما راحت تر است، پس خدای ناکرده اگر بتوانیم با پیروزی مقابل سوریه زمین را ترک کنیم، بیرون آمده ایم. بهترین ها.

نکیسا با اشاره به گل لبنان به ایران گفت: من به هیچ وجه علیرضا را برای گل لبنان مقصر نمی دانم زیرا شاید هر دروازه بان دیگری در ناخودآگاه خود فکر می کرد که توپ بیرون آمده است.

دروازه بان سابق تیم ملی با تمجید از عملکرد بیرانوند افزود: این تصور را دارم که اگر علیرضا می خواهد عملکرد بهتری داشته باشد، بهتر است برای تماشا و تحلیل بازی های اخیر وقت بگذارد. هر دروازه بانی می تواند فراز و نشیب داشته باشد و این اصلا عجیب و عادی نیست. همه می توانند یک روز خوب باشند و یک روز بد. دروازه بان هم قبل از اینکه دروازه بان باشد یک آدم است و احتمال دارد روزی سقوط کند. علیرضا بیرانوند اصلا یک دروازه بان معمولی نیست و یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ماست و بهتر است به جای اینکه دنبال مقصر بگردیم و سرمایه های تیم ملی را نابود کنیم، روحیه بدهیم و شرایط بهتری برای بودن ایجاد کنیم. قادر به روزه گرفتن برای بازگشت به شرایط ایده آل گذشته.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تاثیر حواشی بر عملکرد تیم ملی توضیح داد: برخی اتفاقات خواسته یا ناخواسته تیم را تحت تاثیر قرار می دهد. درخواستی از نظر کسانی که علاقه ای به نتایج تیم ملی ندارند و ناخواسته از نظر بازیکنان تیم ملی کشورمان درگیر هستند. با یک اتفاق بسیار ساده که در همه تیم های ملی ایران رایج است و حتی بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا ممکن است در مقطعی با سرمربی تیم ملی به مشکلات کوچکی برخورد کرده باشند اما موضوع طارمی و اسکوچیچ آنقدر بزرگ شده است. بزرگ، که نمی توانیم بگوییم در تیم ملی بازتابی نداشت، اما خدا را شکر بازیکنان تیم ملی ما خیلی باهوش برگشتند و به سردار آزمون گفتم به خاطر حرکتش آرام باشد. جلوی نیمکت ساخته شد و می خواهیم گل بعدی را بزنیم. این نکته بسیار قابل توجه و آموزنده برای بازیکنان تیم ملی کشورمان بود که یاد بگیرند حتی در این لحظه هم می توانند بازی برگشت خوبی را پشت سر بگذارند.

نکیسا با تاکید بر تفاوت طبیعی مربی و بازیکن در تیم ملی گفت: هیچکس در این روند مقصر نیست و این اتفاقی است که بین مربی و بازیکن رخ می دهد و بین مربیان و بازیکنان زیادی رخ داده است. در دنیا و این بسیار رایج است. بهتر است این کار را نکنید. چه کسی می تواند چنین چیزی را تایید کند؟ مطمئناً دردناک است، اما تفاوت هایی در طعم وجود دارد.

وی افزود: آقای اسکوچیچ مصاحبه ای انجام داد که فکر می کنم بخشی از سانسور ایشان بود و نویسنده در حال کار روی بخشی از مصاحبه است که بیشتر انعکاسی بود و از طرفی بازیکن متعصبی مثل مهدی که قابلمه دارد. و ملی او خیلی محترمانه صحبت کرد و با تبریک در صفحه مجازی خود پس از پیروزی مقابل لبنان بسیار خوب کار کرد و فکر می کنم این مشکل خیلی راحت قابل حل است و نباید بگذاریم بیشتر طول بکشد. هم تیم های ملی ما به مهدی طارمی نیاز دارند و هم افرادی مثل مهدی طارمی و مهدی طارمی به تیم ملی و به همین دلیل مردم در مسابقات مختلف حضور داشته اند و برای یک نفر زحمت کشیده اند و امروز از هر دو طرف و هر دو طرف به راحتی می توانند چیزها را فراموش کنند. و ما می توانیم از بازیکنان بزرگ خود استفاده کنیم.

نکیسا در پایان درباره دیدار مقابل سوریه گفت: هر تیمی که به این مرحله رسیده باشد می تواند حریف جدی برای تیم ملی ما باشد اما بچه های ما با پیروزی مقابل عراق، سوریه و لبنان و بازی خوبی که مقابل جنوب انجام دادند. کره: “آنها نشان دادند که در بازی برگشت هم می توانند از جایگاه فوتبال ملی و ملی ما دفاع کنند، اما این را در نظر داشته باشید که ما سوریه را یک بر صفر در تهران بردیم و این تیم می تواند تیم خطرناکی باشد. تیم فیزیکی است و اگرچه فیزیکی است، اما می تواند سرعت زیادی به بازی بدهد و بسیاری از بچه های ما باید بسیار هوشمندتر از بازی های قبلی در زمین راه بروند.

دیدگاهتان را بنویسید