دردسر بزرگ علیرضا بیرانوند برای پرسپولیسی ها; قرارداد علی بیرو طبق قانون ثبت نشده است

دردسر بزرگ علیرضا بیرانوند برای پرسپولیسی ها;  قرارداد علی بیرو طبق قانون ثبت نشده است

بر اساس ماده 14 این قانون: مجموع امتیازات و خیارات مندرج در قرارداد را نمی توان بیش از 20 درصد مبلغ پایه قرارداد برای یک فصل در نظر گرفت. مبلغ پایه قرارداد علیرضا بیراوند با باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید 15 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

به این ترتیب آنها تنها می توانند به 3 میلیارد و 180 میلیون تومان پاداش و آپشن در قرارداد بیرانوند نگاه کنند.

در این قرارداد 50 درصد گزینه (10 درصد دعوت به تیم ملی و حضور در جام جهانی، 10 درصد قهرمانی لیگ برتر، 10 درصد حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، 10 درصد قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، 5 درصد صعود از قهرمانان آسیا. مرحله گروهی لیگ) و پنج درصد قهرمانی در جام حذفی) به اضافه دو گزینه پرداخت 100 درصدی (یک میلیارد تومان رضایت اجرایی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای حضور در 50 درصد بازی ها). او برای کلین شیت در دربی صد میلیون تومان پاداش می گیرد.

لازم به ذکر است که گزینه 10 درصدی برای دعوت به تیم ملی 100 درصد در نظر گرفته شده و 4 میلیارد و 90 میلیون تومان نیز صد درصد گزینه ای است که بیرانوند از پرسپولیس دریافت می کند.

بر اساس دستورالعمل نقل و انتقالات و اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال، این نوع قرارداد بیرانند و هر بازیکن دیگری در پرسپولیس و حتی سایر باشگاه ها، به دلیل مغایرت با ماده 14، در سازمان لیگ فوتبال ایران ثبت نمی شود. تحت هیچ شرایطی و کارت بازی بازیکن صادر نمی شود.

این نتیجه قانون نویسی در فوتبال ایران است قبل از اینکه به نحوه اجرای آن فکر کنیم. یا مدیرانی که بدون توجه به نوشتن قوانین ضعیف، بازیکنی را امضا می کنند که قوانین نقل و انتقالات را رعایت نمی کند. بدون شک در روزهای آینده شاهد نبرد و درگیری بزرگ در این زمینه در فوتبال ایران خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که بازیکنان و مربیان با این قانون مخالفت کنند و بیشتر قراردادها زیر سوال برود.

حالا مدیران فوتبال باید بگویند آیا واقعا نمی توانند با بازیکنی که دستورالعمل نقل و انتقالات را رعایت نمی کند قرارداد ببندند؟

دیدگاهتان را بنویسید