تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی با آموزش صحیح مدنی


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912096

زارع یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: هر چه بودجه فرهنگی صرف آموزش شهروندی شود به سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نزدیک می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، فاطمه زارع عضو شورای اسلامی شهر یزد امروز در جلسه کمیته فرهنگی شورای شهر یزد گفت: آموزش شهروندی جزء وظایف مدیریت شهری محسوب می شود.

زارع ادامه داد: شهرداری ها می توانند با ارائه آموزش های مختلف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه نقش مهمی در ایجاد و توسعه شهرها داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندی فرآیندی مادام العمر است، بنابراین همه افراد در طول زندگی خود در مراحل مختلف زندگی خود نیازمند آموزش شهروندی هستند، زیرا شهروندان در رفتاری که با یکدیگر و با جامعه، فضا دارند و معنای واقعی آن را می یابند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: آموزش شهروندی به صورت غیرمستقیم در منزل، محیط کار و یا در سمینارهای آموزشی چگونگی شهروندی فعال، آگاه و مسئولیت پذیر آموزش داده می شود. در واقع اساس این آموزش ها آموزش است. او شهروند نمونه و خوبی است.

زارع بیان کرد: آموزش شهروندی شهروندان را به حقوق شهروندی خود آگاه می کند به گونه ای که یک شهروند با مطالعه حقوق شهروندی می تواند درست و اصولی عمل کند و با حقوق خود در ابعاد مختلف آشنا شود و از صرف هزینه، اتلاف وقت و اتلاف حقوق خود پرهیز کند. آهسته. تدریجی

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از هنجارها و اتفاقات منفی و نامطلوب ناشی از ناآگاهی شهروندان از مفاهیم و حقوق شهروندی است که این اتفاق باعث ایجاد اعتماد و اطمینان متقابل بین مردم و مسئولان می شود.

زارع یادآور شد: هر چه بودجه فرهنگی صرف آموزش شهروندی شود به سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نزدیک می شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید