تلاش فرانسه برای تنفس مصنوعی به قیام های ایران با تحریم


ساعت: 20:21
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901297

دیپلمات ها از تلاش فرانسه در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حمایت از ناآرامی های اخیر خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت فرانسه با کمک اعضای اتحادیه اروپا و در حمایت از شورشیان تلاش می کند ایران را تحریم کند.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه در حمایت از شورشیان گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر برخی مقامات ایرانی است.

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگان پارلمان فرانسه در پارلمان این کشور گفت که این اقدام فرانسه در اتحادیه اروپا علیه افرادی است که به گفته وی علیه مردم (اغتشاشگران) حرکت کرده اند.

دیپلمات ها گفتند که انتظار می رود این اقدامات در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در 17 اکتبر (دوشنبه 25 اکتبر) تصویب شود.

وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه تحریم هایی را علیه ایران به دلیل حمایت از شورشیان و سوء استفاده از مرگ مهسا امینی اعلام کرد. ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا با سوء استفاده از مرگ مهسا امینی اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

جولی در توئیتی نوشت که 9 موسسه و 25 فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت تحریم کانادا قرار دارند.

منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که دولت کانادا قصد دارد ده ها فرد و موسسه ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم ها قرار دهد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در بیانیه ای مداخله جویانه گفت: به زنان ایرانی معترض و کسانی که از شما حمایت می کنند، می گویم ما در کنار شما هستیم.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آنها را در فهرست تحریم ها قرار داده بود. در این بیانیه آمریکا پلیس امنیت اخلاقی را مسئول مرگ «مهسا امینی» بدون استناد به هیچ سندی دانست.

علاوه بر این، وزارت خزانه داری آمریکا 7 مقام ارشد سازمان های امنیتی ایران از جمله پلیس امنیت اخلاقی، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران را در لیست سیاه قرار داد. قرار داده شده

تحلیلگران بر این باورند که حداقل بخشی از انگیزه های آمریکا مربوط به مذاکرات وین است. بر اساس این تحلیل، واشنگتن در شرایطی که هیچ انتخابی در برابر دست برتر ایران در مذاکرات لغو تحریم ها در وین ندارد، قصد دارد با تحریک افکار عمومی و دعوت به هرج و مرج در ایران، اهرمی برای خود ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید