سفر بایدن برای رژیم اسرائیل تنفس مصنوعی است


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882508

اسماعیلی گفت: آمریکا چاره ای جز حمایت از این رژیم غاصب برای منافع خود ندارد و سفر بایدن در واقع تنفس مصنوعی برای رژیم اسرائیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امروز اسرائیل در شرایط بحرانی قرار دارد و هر روز افول آن شتاب می گیرد، از سوی دیگر آمریکا چاره ای جز حمایت از این رژیم غاصب برای منافع خود و بایدن ندارد. تنفس مصنوعی رژیم غذایی اسرائیلی است.

وی افزود: اگرچه این سفرهای رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های رژیم صهیونیستی برای ابراز حمایت از آنها صورت می گیرد، اما قطعاً ثمربخش نیست و نمی تواند راه حلی برای ناکامی های اسرائیل باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: چند سال پیش رئیس جمهور سابق آمریکا نیز چنین سفری داشت اما اسرائیل شکست خورد زیرا امروز وضعیت اسرائیل بدتر و شکننده تر است.

اسماعیلی با اشاره به تلاش بایدن برای تامین انرژی گفت: به دلیل جنگ اوکراین و روسیه تامین انرژی برای کشورهای اروپایی مشکل ساز شده و از سوی دیگر روسیه را تحریم کرده اند. و برای اینکه انرژی محل عرضه باشد، کشورهای عربی را مجبور به تولید انرژی می کند تا زمانی که توانایی تولید آنچنان را نداشته باشند.

وی گفت: امروز نگاه بایدن به کشورهای عربی همان نگاه ترامپ است و با نگاهی استکباری می خواهد فضا را به گونه ای ترسیم کند که با افزایش ظرفیت تولید در این کشورها مشکل تامین انرژی حل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: هدف آنها این است که در بازارهای فروش نفت مانعی برای کشور ما باشند اما هرگز موفق نمی شوند و در محاسبات خود اشتباه کرده اند و می بینیم که آمریکا دست و پا می زند و قطعاً موفق نخواهد شد. بودن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید