منافقین و اسرائیل در تلاش هستند تا به اغتشاشگران داخل کشور تنفس مصنوعی بدهند


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905916

پارلمان انگلیس روز سه شنبه به پیشنهاد جمعی از نمایندگان حامی رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در خصوص حوادث اخیر ایران جلسه ای تشکیل داد تا افزایش فشارها به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مطرح شده را بررسی کند. دخالت ایران در جنگ اوکراین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پارلمان انگلیس روز سه شنبه به پیشنهاد جمعی از نمایندگان حامی رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در خصوص حوادث اخیر ایران جلسه ای تشکیل داد تا افزایش فشارها به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مطرح شده را بررسی کند. دخالت ایران در جنگ اوکراین

از مجموع 650 نماینده مجلس کمتر از 50 نفر در این جلسه حضور داشتند و با شروع بحث، چند نفر جلسه را ترک کردند. در ابتدای این نشست، باب بلکمن، نماینده حوزه انتخابیه «قهرمان شرق» که اخیرا در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفت، طی اظهارات مداخله‌جویانه خود درباره افزایش تحریم‌ها و تعطیلی سفارت‌های دو کشور تکرار کرد. روابط داخلی ایران وی که ریاست گروه دوستی پارلمانی انگلیس و اسرائیل را برعهده دارد و به عنوان حامی سرسخت گروهک منافقین شناخته می شود، همچنین خواستار ثبت نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی شده است.

جیلیان کیگان، معاون وزیر امور خارجه بریتانیا در واکنش به تحریم‌های اخیر لندن علیه ایران گفت که این کشور به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی در مورد آنچه که او بررسی همه گزینه‌ها برای پاسخگو کردن مقامات ایرانی خواند، ادامه می‌دهد.

اما بلکمن که با دستور کار مشخصی برای افزایش فشار بر ایران صحبت می کرد، پاسخ ارائه شده را کافی ندانست و با تکرار آمارهای غلط سعی در دامن زدن به تنش علیه ایران داشت. وی صراحتا اعلام کرد که بر اساس آماری که گروهک منافقین در اختیار وی قرار داده است، در 39 روز گذشته بالغ بر 20 هزار معترض دستگیر و 400 نفر کشته شده اند که بیشتر آنها زن بودند.
این نماینده مجلس با ارائه این اطلاعات نادرست پرسید: آیا لازم نیست سفیر خود را از تهران فراخوانیم و تعطیلی سفارت خود را در نظر بگیریم تا به ایران نشان دهیم این رفتار غیرقابل قبول است؟ او همچنین خواستار توقف کامل مذاکرات برجام شد و از بازگشایی این توافق توسط لندن خودداری کرد.

در پاسخ، معاون وزیر خارجه بریتانیا بر موضع لندن مبنی بر بررسی همه گزینه‌ها برای پاسخگویی مقامات ایرانی تاکید کرد، اما افزود که نمی‌خواهد در این مرحله در مورد اقدام احتمالی گمانه‌زنی کند.

در این دیدار سایر نمایندگان حاضر در خصوص نگرش دولت به حوادث اخیر و همچنین ادعای دخالت ایران در جنگ اوکراین پرسش هایی را مطرح کردند و این دیپلمات انگلیسی بار دیگر تاکید کرد که با هماهنگی سایر شرکای بین المللی اقدامات بعدی انجام خواهد شد. بنابراین از حدس و گمان بیشتر جلوگیری می شود

این تا زمانی است که انگلیس در ماه گذشته تحریم هایی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در جنگ اوکراین اعمال کرد. ایران همچنین متقابلاً افراد و مؤسسات انگلیسی را به دلیل اقدامات عمدی آنها در حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی، ترویج و تحریک تروریسم، گسترش خشونت و نفرت و نقض حقوق بشر تحریم کرده است.
جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین‌المللی انگلستان در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​نفرت و احترام به حقوق بشر، خودداری لندن از مخالفت با اقدامات افراد فوق‌الذکر و حمایت و تسهیل اقدامات آنها را اقدامی دانست. نقض فاحش تعهدات بین المللی آن کشور.
ایران همچنین دولت بریتانیا را مسئول و مسئول حمایت از تروریست ها و ناقضان حقوق بشر می داند که از خاک آن کشور شورش ها و اقدامات تروریستی را در ایران سازماندهی و تحریک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید