تلاش می‌کنیم که مشکلات دانشجویان عراقی با رعایت ضوابط مرتفع شود

منشی شورای عالی انقلاب فرهنگی وی در این جلسه به تشریح اسناد مصوب این شورا در حوزه علم و فناوری از جمله سند نقشه جامع علمی کشور و اسناد تابعه آن از جمله سند صنایع هوافضا، امنیت غذایی، سلول های بنیادی و… و غیره.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه همچنین از موضوع هوش مصنوعی و کوانتومی به عنوان دو موضوع اصلی علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد راهبردی این حوزه نام برد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی علم و فناوری را رکن مهم تمدن اسلامی دانست و گفت: در حوزه علم و فناوری افزایش تعامل ایران با همسایگان از جمله عراق حائز اهمیت است و در توسعه کاربرد فناوری باید بعد خرد را در نظر گرفت.

رسیدگی به مشکلات دانشجویان عراقی در ایران از دیگر محورهای مذاکرات طرف ایرانی و عراقی در این نشست بود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برخی از دانشگاه های ایران مقررات لازم را رعایت نکرده اند. که دستگاه های تخصصی برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داده اند که این مشکل حل شده است و البته تلاش می کنیم با رعایت قوانین مشکلات دانشجویان عراقی را برطرف کنیم.

در این نشست نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی با تشکر از اقدامات انجام شده پروفسور خسروپناه اظهار داشت: تبادل علم و فناوری و تجربه در آموزش عالی در کشورهای اسلامی در سطح مطلوبی نیست و به دلیل تنوع فرصت های کشورهای اسلامی، ارتقای این تعاملات و تبادلات علمی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ملت های ایران و عراق پیوندهای فرهنگی عمیق و معناداری دارند و این پیوندها باید در سطح مراکز علمی نیز توسعه یابد.

نعیم العبودی به حضور دانشگاه های ایران در هفته فرهنگ عراق اشاره کرد و گفت: این گونه اقدامات در افزایش تعاملات علمی کشور بسیار موثر است.