تلاش گسترده 597 جهادگر بسیجی در سیل رفسنجان/نیازمند تامین 52 آپارتمان برای خانواده هایی که خانه هایشان تخریب شده است.


ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888203

جواد جلالی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در زمان وقوع سیل 597 جهادگر بسیجی در قالب 215 گروه جهادی در شهرستان رفسنجان فعالیت داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص اقدامات سازمان سازندگی بسیج استان کرمان در جریان سیل گفت: در هشت روز هفته گذشته در زمینه خدمات رسانی به مردم، حمل اثاثیه منزل، نظافت و بازگشایی معابر، اقداماتی انجام شد. شستشوی اثاثیه و وسایل منازل سیل زدگان رفسنجان و روستاهای اطراف این شهرستان آماده است.

یکی از مسئولان سازمان بسیج استان کرمان ادامه داد: 597 جهادگر بسیجی در قالب 215 گروه جهادی در شهرستان رفسنجان فعالیت داشتند.

وی گفت: ادوات و ادوات مورد استفاده در این مدت شامل سه دستگاه لودر، دو دستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه کامیون، سه دستگاه بیل مکانیکی، 12 دستگاه خودروی کاماز در حال کار برای تخلیه مردم مناطق سیل زده، بیست دستگاه خودرو آتش نشانی است که دارای 20 دستگاه پمپ گل و چندین دستگاه می باشد. پمپ های کف

جلالی گفت: 19 شهرستان در استان درگیر سیل شده اند و در این وضعیت 548 راه روستایی و عشایری تخریب و 38 روستا تخلیه شده است، هزار و 969 خانه روستایی دچار آبگرفتگی شده است، قطعی آب، برق و گاز اعلام شده است. 360 روستا

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: 54 مورد رانش زمین و ریزش کوه گزارش شد، همچنین نزدیک به 7 هزار نفر در استان دچار سیل شدند، تعداد راه های مسدود و بازگشایی شده 196 مورد، مجروحان نیز بوده است. 9 و مردگان سیل 5 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق سیل زده روستاهای رفسنجان 52 کلبه برای خانواده هایی که خانه هایشان خشت و گل است و بر اثر سیل ویران شده نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید